A Talbot lehet a Dacia ellenlábasa

2010.07.06. 07:10

Rég hallani róla, hogy a Peugeot is bevezetne néhány olcsó autót, válaszként az egyre bővülő Dacia modellpalettára. A Peugeot és a Citroen márkaneveket viszont nem szeretnék ilyesmivel koptatni – de persze van megoldás.

Az egyik utolsó sikeres Talbot a Horizon volt - mintegy harminc éve.
Az egyik utolsó sikeres Talbot a Horizon volt - mintegy harminc éve.

A PSA több, megszüntetett, de nyomokban azért még ismert márkanevet is birtokol. A Citroen révén ott a Panhard név használati joga és persze a Talbot-é, amelyet az 1980-as évek közepe óta nem használnak a franciák. A legújabb pletykák szerint a Talbot lehet a befutó, legalábbis Európában, hiszen van olyan ismert a kontinensen, mint a Dacia volt, sőt, messze nem volt olyan rossz híre előző életében, mint a román Renault-klónoknak.

Talbot márkanév alatt állítólag két szuperolcsó modellt forgalmaznának, amelyeket jelenleg csak M3 és M4 néven emlegetnek. Az előbbi méreteiben a Peugeot 206-osnak felel meg, az utóbbi pedig a 308-asnak, mindkettő a szabvány PSA padlólemezekre épül majd, és mindkettőt Spanyolországban tervezik gyártani. Ezeket a modelleket eredetileg a kínai Dongfenggel alapított vegyesvállalatnak szánták, így elsődleges tervezési szempont volt az olcsó gyárthatóság, így Dacia-riválisnak is kiválóan megfelelnek.

Ha igazak a pletykák, az M3 már jövőre bemutatkozhat, az M4 pedig egy évre rá, azaz a Talbot márka legkésőbb 2012-ben feltámadhat poraiból.