Dezir, a Renault új stílusa?

2010.07.06. 09:51 Módosítva: 2010.07.06. 11:53

A Mazdától elcsábított főtervező első munkája az Audi R8-szerű lapos sportkocsi, amely a francia autómárka jövőjét hivatott felvázolni.

A Dezir tanulmány afféle székfoglalónak is tekinthető: Laurens van den Acker, aki korábban a Mazda vezető tervezője volt, lényegében ezzel az autóval kezdi látható munkásságát a Renault formatervező részlegének élén. Az egészben az a legfurcsább, hogy a lapos sportkocsi ennek ellenére nem tűnik igazán eredetinek: a farrész kialakítása és az ajtók mögötti fémes betét túlságosan is emlékeztet az Audi R8 megoldására, pedig ha valaminek, épp egy ilyen stílusalapozó járműnek illene minden porcikájában eredetinek lennie. Akadnak persze érdekes részletek – amilyen a két, egymással ellentétes irányban, felfelé nyíló ajtó, a 21 hüvelykes felnigarnitúra, vagy a LED-lámpás, meglehetősen fenyegető frontkialakítás, de ezek pont olyan részletek, amelyek ilyen formában biztosan nem bukkannak fel egyetlen sorozatgyártású autón sem. Így aztán nehéz megítélni, hogy a Dezir mely stílusjegyei bukkanhatnak fel a jövő Renault típusain. A hivatalos változat szerint mindenesetre az egyszerűség, az érzékenység és a melegség azok az értékek, amelyeket az új stílus magában hordoz, jelentsen ez bármit.

A 4,2 méteres sportkupéban egyébként egy elektromos prototípus-hajtáslánc dolgozik, hasonló ahhoz, amely a Renault első szériagyártású villanyautóiba kerül. A motor 150 lóerős, és 226 Nm maximális nyomatékot ad le, az ülések mögötti térben elhelyezett Li-ion akkucsomag pedig 160 km-es hatótávolságot biztosít. Az akkumulátor töltési ideje mintegy nyolc óra, de elvben ez az autó is használható a Renault–Nissan segítségével fejlesztett akkumulátorcserélő hálózattal, azaz néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkut kaphat.

Bár a tanulmányautó csak afféle homályos utalás, annyit egyértelművé tesz, hogy a Renault formatervezési fronton is teljes megújulásra törekszik, amire szüksége is van. Nem mintha a jelenlegi Renault modellek korszerűtlennek hatnának, épp csak az a kicsi plusz hiányzik belőlük, ami a cég legsikeresebb modelljeit – például az első generációs R5-öst vagy az ős-Twingót – kiemelte a szürke tömegből.

A Renault tanulmányautóját most csak képeken mutatják meg a közönségnek, de később, az őszi Párizsi Autószalonon élőben is megcsodálhatja a nagyközönség.