Ha már egy Maserati is kevés

2010.07.22. 08:36 Módosítva: 2010.07.22. 08:37

Nehéz elhinni, de akad olyan autóvásárló, aki 430 lóerővel és a legszebb sportlimuzin-formával sem elégszik meg. Még jó, hogy van hová fordulni ezzel a problémával is.

A német Novitec legalábbis kínál egy megoldást: a Trident nevű részleg összehozott egy tuningcsomagot a Quattroporte számára, ami nem rontja el az olasz luxusautó formáját, és teljesítményben is ott van, ahol a német konkurencia. A Ferrari-eredetű, V8-as motorra egy 0,35 baron töltő kompresszort szerelnek, ami még nem követeli meg a motor teljes átépítését, de 570 lóerőre emeli a teljesítményt és 572 Nm-re a maximális nyomaték értékét. Ezzel érezhetően gyorsul a Quattroporte, 4,6 másodperc alatt katapultál 100 km/h-ra, és 290 km/h lesz a végsebessége. Az erősebb motorhoz persze feszesebb futóműbeállítás, nagyobb teljesítményű fékrendszer – elöl 295 mm-es, hátul 255 mm-es tárcsákkal – és néhány kiegészítő karosszériaelem jár.

A nagy kerekek persze nem maradhattak ki a csomagból – német tuning nincsen képtelenül nagy felnik nélkül –, így 21 hüvelykes alu-garnitúra kerül az autóra Pirelli P-Zero gumikkal. Valószínűleg ez az az extra, amit nem kérnénk az autóra. Persze a nagyobb felni megúszhatatlan a levesestányérnyi féktárcsák mellett, de 18 vagy 19 hüvelyk talán elég, és csökkenti a spontán defekt esélyét. Ráadásul ez az egyetlen igazán hivalkodó részlet, mással nem rondítottak bele az amúgy is példásan harmonikus formába.

A Novitec az érdemi tuningon kívül persze számos más opciót is kínál, a különleges bőr-alcantara kárpitozástól a legkorszerűbb multimédia-rendszerig, a kívánságlista tartalmától és a vevő pénztárcájától függően. Egyelőre nem tudjuk, hogy pontosan mennyibe kerül mindez, de aligha lesz olcsóbb az átalakítás, mint ha ugyanezeket a módosításokat egy Mercedes S osztályon vagy 7-es BMW-n végeztetnénk el.