S Merci riválist akar a Volvo

2010.08.04. 11:23 Módosítva: 2010.08.04. 11:23

A kínai tulajdonosi körnek nagy tervei vannak a Volvóval. Szélesíteni akarják a kínálatot: először a Hetes BMW és az S osztályú Mercedes riválisát szeretnék piacra dobni.

Szélesíteni szeretnénk a kínálatunkat az elkövetkező években, a pontos stratégiát azonban csak később fogjuk nyilvánosságra hozni – nyilatkozta egy tag az új tulajdonosi körből az Inside Line-nak. Arra nem adtak pontos választ, merre szeretnék tolni a brandet, de egy korábbi riport szerint a Volvo szeretne egy új modellt, mellyel a német luxus bálnáktól hódíthatna tért a piacon, vagyis nagyon úgy tűnik, az új vezetés szeretné feljebb pozícionálni a márkát.

Az Amerikai részleg elnöke, Li Sufu a következőt írta egy belső memóban, mely eljutott az Inside Line-hoz: Kedves munkatársak: garantáljuk, hogy a Volvo svéd márka marad, egy svéd részvénytársaság mely a Geely Holding kezében van. A főhadiszállás is Svédországban marad és a cég továbbra is követi a svéd törvényeket és szakszervezeti szabályokat. Nem kívánjuk felszámolni a Svédországban és Belgiumban lévő gyárakat, de emellett létesítünk majd új gyárakat is Kínában, ahol a helyi piac igényei szerint gyártunk majd autókat.

A BMW-vel, az Audival és a Mercedesszel versenyzünk, mégsincs olyan autónk, mely a Hetes BMW vagy az S osztályú Mercedes méltó riválisa lenne. Be kell töltenünk ezt az űrt – nyilatkozta Li Sufu a Financial Times-nak. A Volvo célja, hogy öt év alatt nagyjából megduplázza az eladásait. Sokat várnak a kínai piactól.