Visszatérnek a Volkswagen-Porschék

2010.08.25. 17:13

Eldőlt a szkander a VW-csoporton belül: az Audi lemondhat az új, középmotoros platform fejlesztéséről, mivel azt a Porsche készítheti el.

Hónapokkal ezelőtt röppent fel a pletyka a két VW-részleg közti kötélhúzásról, amely lényegében arról szólt, hogy melyik részleg sportkocsi-programját részesíti előnyben a konszern vezetése. Az Audi az R8 és a Lamborghini sportkocsijai révén komoly tapasztalatokat gyűjtött, viszont a Porsche sportkocsi-építési tapasztalatai több, mint fél évszázadra nyúlnak vissza. Úgy néz ki, ez is számított, amikor döntés megszületett: a jövőbeli középmotoros modellek – jó eséllyel az Audik is – a Porsche által kifejlesztett műszaki alapokra épülhetnek.

A Porsche ráadásul nem csak ennyivel járul hozzá a Volkswagen műszaki fejlesztéseihez, de egy vadonatúj nagykocsi-padlólemezzel is. A Modular Standard Platform – MSB – orrmotoros modellek alapjául szolgálhat, és állítólag egyaránt építhető rá keresztben, vagy hosszában álló motoros modell. Ezt használják majd a Panamera, a Cayenne, egy jövőbeli Bentley és több más, nagyméretű típus alapjául. A padlólemezt annyira jó megoldásnak tartja a VW vezetése, hogy egyenesen több éves fejlesztési előnyről beszélnek a konkurenciához képest.

Úgy néz ki, a Porsche beillesztése a Volkswagen csoportba ígéretes eredményeket hozhat. Stuttgartban épp az olyan rétegmodellek fejlesztésével kapcsolatban gyülemlett fel hatalmas tapasztalat az elmúlt évtizedekben, amelyek sokszor elvonták az Audi és a VW fejlesztési kapacitását a nagyobb tömegben eladható modellektől. Az új felállással így mindenki jól járhat: az Audi még több energiát fordíthat kelendőbb típusaira, míg a Porsche mérnökei tovább foglalkozhatnak a különleges rétegmodellek tervezésével, az eddiginél bőségesebb anyagi háttérrel, és jóval nagyobb léptékben.