Chevoo, új autómárka Kínából
2010.09.08. 13:47 - Hírszerkesztő
Sem a Chevrolethez, sem a Daewoohoz nincs köze az új márkajelzésnek, bár a hasonlóság nyilvánvalóan nem véletlen.
A Chevoo a kínai Chery márkaalapítási őrületének új vadhajtása. Eddig három új márkanevet vezettek be: az R betűs Bentley-jelvénnyel díszített Riich típusokat a prémiumszegmensnek szánják, a Reely név egyterűeket és SUV-kat takar, a Karry jelzést pedig primitív, munkaeszköznek szánt furgonok és teherautók kapják. Ezt a sort egészíti ki a Chevoo, amelyet a Chery állítólag takarékos, környezetbarát márkaként szeretne bevezetni. A felirat tipográfiája és a jelvényben látható kereszt motívum felidézi ugyan a Chevrolet jellegzetes arculati elemeit, de a hasonlóság sem a két név, sem a két logó között nem akkora, hogy bele lehessen kötni. Kínában legalábbis biztos nem, hiszen ott még nem akadt olyan plágiumper, amelyet külföldi vállalat nyert volna meg. Az más kérdés, hogy a kínaiaknak nem lesz könnyű dolguk, ha exportálni szeretnék a márka egyes autóit – a GM biztos nem hagyná szó nélkül.
A kínai írásmódot kiolvasva ráadásul teljesen máshogy hangzik a márkanév: Qi Nuónak ejtenék. Azt egyelőre nem árulták el, hogy pontosan milyen típusok viselik majd az új márkajelzést, de valószínűleg olcsó, kicsi és takarékos autókról lehet szó, amelyet az áruk mellett elsősorban kis fogyasztásuk ad majd el.




Kommentek
2010.09.08 13:58:13BMW ///
Biztos nagyon jó autók lesznek. Már a t...tele van Kínával. Az is hihetetlen hogy egy eredeti dolgot még életükben nem tudtak kitalálni.
2010.09.08 14:13:54Autószerető
Pedig ebben a névben van fantázia, frappáns is. Míg ennyi energiát elhasználtak, hogy ezt összehozzák, akár egy rendes nevet is kitalálhattak volna..
2010.09.08 14:15:47=Daniken=
Az a vicc, hogy 10 éven belül ott lesznek mint a koreaiak...ha annyi pénzt nyomnának az európai autóiparba, mint Kínában, jövőre már űrrepülővel járhatnánk...megdöbbentő.hozzáteszem, én is utálom ezt a sok vackot amit előállítanak...
2010.09.08 14:16:13sanche
BMW ///
Nagy Kína szakértő lehetsz te is...
2010.09.08 14:20:00zzoltan73
Dehogynem, a pálcikákat. :) Vagy azt is koppintották valahonnan?
2010.09.08 14:20:27SXB
Azt akarják csinálni, mint Japán anno. az a baj hogy ők használták az eszüket is, ami, úgy tűnik a kínaiaknak nem sok jutott.
Hát, az idő majd igazolja őket, vagy minket.
2010.09.08 14:23:44TUDOD, A CSIBE
SANCHE. CSAK ANNYIT TUDOK ÍRNI HOGY TE OSTOBA.
KÍNAIT SEMMIBŐL. SOHA! PLÁNE NEM AUTÓBÓL AMIKOR VAN :NÉMET ,JAPÁN ,USA,FRANCIA,OLASZ,OROSZ.
2010.09.08 14:28:21coeurace
papír, puskapor, tüzijáték (rakéta)...
Kicsit "mit adtak nekünk a Rómaiak?" hangulatom lett :)...
2010.09.08 14:30:16RealPower
Kínait semmiből? Megnézném autón kívül miből találsz nem Kínait. Panasonic, Nikon, Canon, mindre rá van írva, hogy kínai. Attól hogy vmi kínai, nem kell hogy szar legyen és nem is mind az. Németből is van szar,, de mivel Kína mindenkinél nagyobb így persze, hogy sok a szar is, és persze azt jegyzi meg mindenki. Ahogy haladunk az időben,egyre több nagy márka viszi a gyártást Kínába és ugyan olyan minőséget követelnek meg, mint más országokban.
2010.09.08 14:33:24TUDOD, A CSIBE
IGEN? AKKOR EGY SAJÁT FEJLESZTÉSŰ AUTÓT MIÉRT NEM TUDNAK KÉSZÍTENI ÉS GYÁRTANI?
AZÉRT MENNEK ODA A GYÁRAK MERT A SZERENCSÉTLEN GYÁRI MUNKÁS EGY NAPÉRT CSAK EGY TÁL RIZST KÉR.
2010.09.08 14:35:09TUDOD, A CSIBE
EZEK AZÉRT NEM KÍNAI MÁRKÁK.. ATTÓL MÉG HOGY OTT GYÁRTJÁK KÍNAIAKNAK SOK KÖZÜK NINCS HOZZÁ .
2010.09.08 14:40:07Idősebb vagyok, mint Szlovákia
CSIBE:
Ha semmiből nem veszel kínait, akkor most milyen gépről írsz?
Nyisd fel a géped oldalát, és szépen kezdd el strigulázni, hány alkatrészen találod meg a "Made in China/PRC" feliratot... Sok sikert! ;)
2010.09.08 14:41:50Jezus
Nem az a kérdés hogy hol gyártanak valamit, hanem hogy milyen a minősége.
Ez pedig nem attól függ, hogy a gyár hol van. Ha a BMW ugyanazokat a gyártósorokat Kínába teszi, és biztosítja az alapanyagokat, a végén ugyanolyan kocsi gördül ki belőle mint Németországban, az USAban, vagy az északi sarkon. Mindössze annyi a kérdés, mi a minőségi elvárás amit gyártaniuk kell. Ők meg legyártják.
A saját autógyáraik meg nyilván másolással kezdik. Ez tiszta sor. Az ember se egyetemmel kezd amikor nem tud írni.
2010.09.08 14:43:36dezsoke007
TUDOD, A CSIBE:
KAPCSOLD KI A CAPS LOCK GOMBOT!!
2010.09.08 14:46:13TUDOD, A CSIBE
TISZTELT IDŐSEBB VAGYOK MINT SZLOVAKIA!
NEM SZERELTEM SZÉT A GÉPET DE CSAK MEGFORDÍTOTTAM ÉS AZ AKKSI STB. RÉSZEKEN EZEKET TALÁLTAM: INDONESIA,JAPAN,IRELAND.
AMÚGY BIZTOS SOK KÍNAI VAN BENNE NEM TAGADOM.
2010.09.08 14:48:33Törökátok
nemsoká jön majd a Daewrolet is :D
2010.09.08 14:50:39Hammer
nem lesz okosabb a mondanivalód, ha Caps lockot használsz
2010.09.08 15:01:13mik-sa
egy négykarikás autógyárnak több üzeme is van a nagy fal túloldalán. már 2 éve ők viszik a cégen belüli minőségi díjat. igaz előtte 10évig a béka segge alatt teljesítettek.
1 vérossal odébb meg miliméterpontosan ugyanolyan gyárat építettek mint a friccek...lemásolták, és most tesztelik...
2010.09.08 15:06:53c3as84
"nem lesz okosabb a mondanivalód, ha Caps lockot használsz", ellenben kevésbé olvasható.
Szerintem kína is fejlődik, minőségben is, csak a mi szempontunkból lassan - de szerintem nekik belső piacra tök jó így is.
Nem tudom amúgy, h mennyit tanulhatnak az ottani szakemberek a sok oda települt gyártól, de van egy olyan érzésem, hogy előbb utóbb ha nem akarják, akkor is ragad rájuk vmi...
2010.09.08 15:09:57soproni1
Kína 20 évvel van Magyarország előtt technikai fejlődésben. Mi szidjuk őket ? Szidják a csehek, azoknak van iparuk. Nálunk még a mezőgazdaságnak is 4 ellensége van.
2010.09.08 15:14:00Bilux67
TUDOD, A CSIBE nagyon jól tudja hol van a Caps lock, de amikor használja, ő lesz a HAJRÁ MAGYAROK, és akkor még nagyobb marhaságokat ír.
[link]
2010.09.08 15:20:17esoutankoponyeg
ne aggódjatok a volvo már kínai, szóval a kínaiak már a spájzban vannak. szépen lassan felvásárolják az euban 'haldokló' márkákat és komoly konkurenciává válhatnak az eu és amerikai autógyártóknak. az, hogy házon belül mivel szerencsétlenkednek kit érdekel? a másolás nem életképes, csak náluk, viszont ha sikerül kinőniük ezt a gyerekbetegséget akkor kezdhet mindenki rettegni. megfizetnek néhány európai dizájnert akik összedobnak valami frankó formát és máris mindenki olyan autót akar. :)
2010.09.08 15:20:30tuner1
Nem az a kérdés, hogy lopnak vagy sem, de ha te már meghaltál senkit nem fog érdekelni ez a tény mondjuk 20 év múlva.....a fennmaradás sokkal inkább...jól csinálják, van világos poltikai vonaluk - a globalitás. Nekünk meg vannak pénzéhes patkány polikusaink meg bankjaink és persze rengeteg mocsok förmedvény agytalan hülye....
2010.09.08 15:21:06c3as84
Bilux67: LOL :D
2010.09.08 15:21:25tuner1
Nostredamusnak igaza volt!!...2000-ben elindult a sárga veszedelem
2010.09.08 15:25:00TUDOD, A CSIBE
Jol van Biluxka neked nem kell oktatnod engem elhiheted. Oktasd azokat a nagyszerű rokonaidat te szerencsétlen. Én nem írok butaságokat de ez egy más kérdés. Hiába másolgatsz be bármit is ott is teljesen igazam volt. Köszönöm hogy nyaliztál de nem kérem a nyáladat.;)
2010.09.08 15:28:04Szittyakürt
TUDOD, A CSIBE 2010.09.08 14:23:44:
Na, akkor Volvot ne vegyél, mert már az is kínai!
2010.09.08 15:47:46TUDOD, A CSIBE
Nagyon szép hozzászólás volt egyébként,megtapsollak;). Majd legközelebb valamit próbálj meg a cikkről is böfögni ha egyáltalán tudsz és nem csak a feszültség gerjesztéséhez értesz. Erőltesd majd meg magad még egy kicsit.
2010.09.08 15:48:49TUDOD, A CSIBE
Tiszletlt Szittyakürt!
Azt nem annyira kedvelem,tudom hogy kínaiak kezében van.
2010.09.08 15:55:11IV. (Parkoló) Béla
Nincs gond, amíg csak belső piacra gyártanak.
"TUDOD, A CSIBE"
Isten hozott! Mikor visz?
2010.09.08 16:07:15pollio
Az az igazság, hogy CSIBE-nek igaza van. Attól, hogy a gépsor geográfiai szempontból a Kínai Népköztársaság területén van, és a betanított munkás, aki a gépsort eteti nyersanyaggal, kínai állampolgár, attól még nem kínai egy termék. Legfeljebb annyira, amennyire az Audi magyar.
Bár az Audinál Győrött nem csak a szerelősoron dolgozók, hanem a gyártástámogató mérnökök is magyarok. Kínába meg valószínűleg importálják a mérnököket, lehet, hogy éppen Kelet-Európából, igen jó fizetésért (egy mérnök haverom már kapott ilyen állásajánlatot).
2010.09.08 16:08:28TUDOD, A CSIBE
Bélácskám aki parkoló:) .Szellemes voltál! Leülhetsz.
2010.09.08 16:11:22TUDOD, A CSIBE
Pollio,általában nekem igazam van,jó nem mindig:)
Csak tudod a gyökereket,barmokat elég nehéz oktatni valamire ami esetleg a nagy világban történik és a panel 7-ről a Fókuszban esti szórakozásként nem látnak.
2010.09.08 16:12:07DDD3
Egy újabb 14 éves provokátor...
2010.09.08 16:15:05TUDOD, A CSIBE
DDD3
Egy újabb 40 éves ostoba. Egyébként nem 14 vagyok ha nagyon érdekel. Nem provokálok senkit a békességet szeretem csak nem szeretem ha valaki esetleg elkezd oktatni amikor nincs igaza.(szerintem)
2010.09.08 16:23:17Blackestdaemon
Sok idotok van itt vitatkozni.
2010.09.08 16:24:37BMW ///
Igen sanche te mindent tudsz,tudom.
Csibe neked Kínával kapcsolatban meg teljesen igazad van
2010.09.08 16:29:39BMW ///
Build Your Dreams ....
[link]
2010.09.08 16:32:20BMW ///
www.byd.com
2010.09.08 16:39:36bgm1970
Valahol (talán HVG) olvastam hogy Kínában évente 500.000 mérnök végez az egyetemeken. Azért ez kell hogy jelentsen valamit. Tudom hogy egy diplomától nem lesz profi egy mérnök, de abba az irányba haladunk hogy előbb utóbb a koppintásból átmennek fejlesztőkké. Na akkor kíváncsi leszek mit szólnak majd amikor valaki lekoppintja a fejlesztéseiket...
Egyébként most is vannak színvonalas jó minőségű kínai termékek, csak egyszerűen a gagyi/olcsó kategóriára van igény. (Pl. pólókból van a 180 Ft-os ami olyan amilyen, illetve van 1000-1200 Ft-os ami már nagyon jó minőség. Ezt veszik a nevesebb póló gyártók is, majd felcimkézik a saját emblémájukkal...)
2010.09.08 16:42:30önkéntes Vietnámban
ez itt egy HonGda:[link]
2010.09.08 16:46:51önkéntes Vietnámban
akkor ez a HonGda:[link]
2010.09.08 16:47:08gpack
HAJRÁ MAGYAROK reinkarnálódott
2010.09.08 16:48:21Well
Mobilhálózatot is csak koppintottak, ma meg már...
[link]
2010.09.08 16:49:41TUDOD, A CSIBE
gpack
Mi a gondod? Mesélj. Valamit a cikkről esetleg? Jah az nem megy?
2010.09.08 16:49:58Well
index.hu/tech/cellanaplo/2010/08/23/a_telenor_lecsereli_teljes_magyar_halozatat/
2010.09.08 16:57:49Well
Egyébiránt érdekes amit a BYD a honlapján a HIGHLIHTS alatt a DualMode és ETPower alatt ír.
A nemzetközi piacra törekvő kínai cégek általában egy technológiai generációváltással együtt törnek be a piacukra. Így történt ez a Huawei-nél (3G hálózat, telefon), és lehet, hogy a BYD-nél is - hibrid autók?
Ha így van, akkor már csak álom a 10 év (legfeljebb 5)!
2010.09.08 17:06:01DDD3
TUDOD, A CSIBE:
1. Kinek nem inge, nem veszi magára = magadra vetted
2. "A stílus maga az ember"
3. én sem vagyok 40 éves
2010.09.08 17:11:24IV. (Parkoló) Béla
@pollio
Dél-Koreában is keresett tényező a magyar mérnök. Tavaly 100 mérnököt keresett egy cég, és fel volt háborodva, amikor a rektor mondta, hogy sajnos annyi gépész nem fog végezni, csak kb 70.
Kínában tőke van, ember van, nemsokára technológia is lesz.
A ritkaföldfém-exporttal már így is szopóágra küldi a világot...
2010.09.08 17:15:01dub spencer
hülyeség hogy kínából semmit. a távol keleten gyártanak a nehézipartól az elektronikai szakágakig mindent, még amire más van írva, azt is. mindenki mindenütt "kínai" cuccokat használ.
2010.09.08 17:22:02TUDOD, A CSIBE
DDD3
Mivel a commentem után leírtad hogy 14 éves provokátor gondolom nem másnak írtad.
2010.09.08 17:28:17DDD3
TUDOD, A CSIBE
Igen, ez volt a beugratás. Direkt nem címeztem senkinek.
2010.09.08 17:28:44LongJohnHolmes
Voltam nemrég Kínában (gyárakban) :)
Nincs olyan dolog ott, amit akár csak össze lehetne hasonlítani is azzal, ami itt van.
Talán csak a víz, levegő ja a beton, a beton ugyanolyan színű.
Magyarország valóban csak egy kerülete lehetne egy nagyobb városnak.
De a legjobb az egészben, hogy épp az előbb érkezett meg a Kínából az ott gyártatott találmányom első szállítmánya:) Tudom, hogy hazafiatlan vagyok, de itt senki nem tudta volna legyártani. :) Ott gyorsak, precízek és olyan olcsók, hogy én kértem elnézést :)
Ha egy kínai autó tud gyorsítani majd megállni és csak negyedannyiba kerül, mint egy európai autó, akkor megéri ha abból indulunk ki, hogy az autó a helyváltoztatás eszköze. (Én azért nem vennék ) :)
2010.09.08 17:54:10zeugma
Tudnak a kínaiak, ha akarnak. Ha kapnak egy pontos know-how-t, azt Kínában is le tudják gyártani (nem véletlenül készülnek ott prémiummárkák cuccai is, hiszen a munkaerő még mindig olcsó). Amikor a mágnesvasutat építették, a német tervezők közölték velük, hogy a pillérek a tervtől legfeljebb 2 milliméterrel térhetnek el. Erre a kínaiak megépítették a harmincvalahány kilométert fél milliméternél kisebb hibahatárral.
Viszont fejleszteni, na azt képtelenek. Az észjárásuk is már, mint a nyugati emberé, náluk a giccs, a látszat és a másolás a lényeg (ezért élhet meg ott egy diktatúra a demokrácia látszatával). A kínai napelemes számológépet például gombelem hajtja, a napelem helyett pedig egy barna bakelitcsíkot építenek be. A látszat megvan, a többi nem számít.
A kínai fejlesztésű cuccok a nyugati világban egyelőre eladhatatlanok (elég elolvasni bármelyik kínai mobiltelefon tesztjét, vagy itt a TC-n a Flybo elektromos "autó" menetpróbáját). Ennek ellenére egy-két évtizeden belül felfejlődhetnek, mert mérhetetlen kapacitás áll rendelkezésükre, hogy próbálkozzanak. Ha eljutnak a szemléletváltásig, lenyomják majd a nyugati ipart. Addig meg van min röhögni.
2010.09.08 17:58:03flint
[link]
A bosch kínában gyártatja a dízel injektorokat.
Az ember meg boldogan veszi mert német.
2010.09.08 18:02:10flint
[link]
2010.09.08 18:05:32T5H
A világon három ország képes űrhajóst az űrbe küldeni.Vagy talán azt is másolták?
2010.09.08 18:15:07GYUSZI BACSI
én meghagyom másnak a kínai autót, nálam a biztonság az első, elvégre a gyerekeim is benne ülnek
2010.09.08 18:31:26lacza87
Majd ha mindent lemásoltak amit csak lehet, akkor kezdődik az igazi verseny, hogy kinél van kreativitás, precizitás, műszaki kultúra illetve h ezt meg lehet-e venni és tartani pénzzel.
2010.09.08 19:17:23motorsport77
A ruhaipar már a kezükben van, amerikát ők tartják talpon(kína vásárolja a legtöbb államkötvényt, ha kivennék a pénzüket amerika gazdaságilag összeomlana) miért pont az autóipar lenne kivétel? Egy kisvárosban többen laknak mint egész magyarország lakossága. Pelikán elvtárs is megmondta: kína jön, a kínára figyelni kell. :)
2010.09.08 19:27:16colonel pondró
2010.09.08 13:58:13BMW ///
Papír? Puskapor? Kerámia?Meg még vagy 1000 féle dolog??
2010.09.08 19:39:35lacza87
@colonel pondró
Igen a három konkrétat ismerem, és valahogy mindig ezt is olvasom vissza a "még vagy 1000 féle dolog"-ból mondanál még valamit?
2010.09.08 20:03:34Bátorkeszi
Sokan azt írják, hogy mi VAN. Hiba. Nézzétek Kína dinamikáját: ami ma délelőtt volt, az már nem igaz, mert már továbbléptek.
Tehát lehet, hogy autógyártásban ma még sehol sincsenek, de nyugi, nézzünk rájuk egy, két, stb év múlva. Mostanság kezdték el építeni az első utasszállító repülőgépüket, meg tengeralattjárójukat. Pár éve még tömegesen éheztek... Szóval egy dolog a pillanat és más a fejlődés és annak lendülete. Nálunk huszonöt éve legalább megállt az idő! Viktor tényleg már megváltoztatott pár dolgot, amire húsz éve mindenki azt mondta, hogy meg kell változtatni, oszt mégse történt semmi. De az a húsz éve már eltelt...
2010.09.08 20:06:44lacza87
@Bátorkeszi
Még mindig tömegesen éheznek...
2010.09.08 20:13:03Cifu78
Hmmm... nézzük csak. Kína volt a harmadik ország, amelyik embert juttatot az űrbe. Ha valaki azt írja, hogy orosz Szojuzzal, akkor rossz hírem van, mert ők tovább fejlesztették a Szojuzt (nagyobb méret, napelemszárnyak (amely egyes Szojuz variációkon korábban szerepelt volna) és így tovább. Ami tény, hogy például még az oly büszke Európa sem képes erre. Megveheti az USA-tól vagy az Oroszoktól, de Európa nem tud felküldeni embert a világűrbe. Akkor milyen fejlettségről beszélünk?
@Bátorkeszi: az első saját (nem csak másolt) tengeralattjárójukat az 1970-es években gyártották, a nukleáris meghajtású Type 91-est (1974, de a harcképességet csak az 1980-as évek elejére érte el), illetve a hagyományos Type 35 (1971, igaz ez egy 'Romero' osztály továbbfejlesztés volt) és a Type 39 (1994)...
[link]
2010.09.08 20:15:39Cifu78
Csodás ez a kommentlehetőség...
Szóval a tengeralattjáró témához:
[link]
2010.09.08 20:16:32Cifu78
Heh... ez kabaré... Akkor így:
www.sinodefence.com/navy/vessel.asp
2010.09.08 20:18:36Cifu78
És igen! Ha[link] nélkül rakom be, akkor a blogmotor nem csinál belőle a cikk mommentjeire mutató linket.
Köszönjük...
2010.09.08 20:50:51Saratoga V6
15 évvel ezelőtt azt mondtam, hogy a kóreaiak ne gyártsanak autót. 2 éve vezettem először kia opirust utána meg az államat a padlóról szedtem fel annyira rendben volt. Nem merem megismételni a kijelentést kínával mert lehet 10 év múlva egy brillance-ból szállok ki ugyanígy. Egyenlőre, silány, gagyi kópia az összes de sose lehet tudni...... Én mindenesetre maradok az amcsi vasaknál.
2010.09.08 21:19:46kocsis0910
Francia autot is megveszik igazhogy nagy részük megbizhattatlan mint a rivális márkák PLjapánok,régebben a németek.korea is feljött honnan, kinának is sikerülni fog. ha nem elsőre akkor másodikra. ha más nem tudnak csinálni alkalmazznak más márka mérnökeit.
2010.09.08 21:39:52Benedx
Én csak arra emlékszem, hogy kiröhögtük annak idején a Hunyadi Pónikat... nem telt el 20 év és pontosan azt tudják, mint bármelyik európai gyártó... csak sokkal megbízhatóbban. Nem fog kelleni ennyi idő sem a kínaiaknak ugyanehhez.
2010.09.08 21:49:00zoottoo
Épp ma voltam a miskolci Honda szervízben ami a KIA-val egütt van. Van már náluk az új sportage,amit megnéztem kívül,belül.Hát hihetetlenül minőségi és szinvonalas a kivitelezése.Utána megnéztem az új facelift-es crv-t.szemre,érzésre semmi külömbség..Nem hittem volna hogy egyszer vágyni fogok egy kóreai aútóra,pedig 3 hónapos az új civic-em:-)
2010.09.08 23:09:50for-avar
Ültem Escortban amikor átültem Avensisbe a hely oriási...persze compactból felső középbe.
De amikor a Ceedbe ültem,huh az meglepett:puha finom topintású minőségi anyagok nagy lábtér(192cm vagyok 95kg),vetekedett a Toyotával...
Na ezt nem látom a kinaiban :( pedig ezt is másolhatnák,az otthoni igénytelenség nem eladható
2010.09.08 17:28:44LongJohnHolmes
igen az autó a helyváltoztatás eszköze,de ez nem egy bicaj amit pótolsz ha elromlik,az autó árú használati tárgyakba szarok...még motorba sem tudnak 250ccm 2 hengernél nagyobbat...ez otthon elég...
De amikor felébred a nemzetük,elkezd vásárlóvá válni fogyasztóvá...akkor a kinai álom földbe áll.Többé nem elégszik meg egy tál rizzsel,40eurós havibér helyett többet,rendes házat autót.És elégedettlenül nézi majd a mágnesvasútba ölt milliárdokat,amely csak parasztvakítás(400millió van még)
2010.09.08 23:34:50Virago_1000
Soproni: Nem irsz hulyeseget.
"Kína 20 évvel van Magyarország előtt technikai fejlődésben. Mi szidjuk őket ? Szidják a csehek, azoknak van iparuk. Nálunk még a mezőgazdaságnak is 4 ellensége van."
Motorsport77:
"A ruhaipar már a kezükben van, amerikát ők tartják talpon(kína vásárolja a legtöbb államkötvényt, ha kivennék a pénzüket amerika gazdaságilag összeomlana) miért pont az autóipar lenne kivétel?"
-ja, valahogy igy van.
2010.09.08 23:37:07Virago_1000
BMW ///
"Az is hihetetlen hogy egy eredeti dolgot még életükben nem tudtak kitalálni."
- Olyan hulye vagy, mint egy marek doglott molylepke, meg minden hozzad hasonlo szuklatokoru ostoba veled egyutt, aki ilyet allit, mint egy marek doglott molylepkenek. Papir, puskapor, selyem, porcelan, konyvnyomtatas, iranytu, valami remlik? Vagy a tortenelemorak kimaradtak?
Cifu78: A tengeralattjaronak mi koze van a totalcar-fele flybo teszthez?
2010.09.09 08:17:35Devil2
Az Adibas, Neki, Reabok márkanevek után már semmin nem csodálkozok.
2010.09.09 09:00:11NGA
Az előző munkahelyemen kinában nyomattuk a könyveket. Messze jobb volt a minőség mint európában. és szállítással 60%-ba került csak. Na ennyit a kinafikázóknak!
2010.09.09 09:13:17Edmond23
nah újabb rivális a //BMW-nek . minőségben nem biztos, de dizájnban ott lesz mellette, ahogy ki néznek a mai //BMW-k...
2010.09.09 09:31:38CrossCurrent
Szerintem, különbséget kell tenni a kínai-kínai és a kínaában gyártott, de eu-atlanti (vagy japán-koreai) tervezéssel, minőségellenőrzéssel és kínába telepített gyártósoron készült termékek között. Ne legyünk álszentek: szinte minden műszaki cikk (egyre inkább a high-end-et is beleértve...), vagy azok alegységei ott készülnek. Ha autós példával élhetek; a német tervezésű, Mo-n. összeszerelt motorú, de szinte a világ minden táján (Kínát is beleértve) összeszerelt Audik főbb elektronikai és műanyagipari szerelvényei is Kínában készülnek, melyeket pl. Mo.-n szerelnek össze. De, hogy "szívet melengetőbb" példát is említsek, a BMW-k ablaktörlő-mozgató motorokat nálunk, Ózdon készítik...
Egy SAAB-os... (akinek az autóiban még a biztonsági öv gurtnia is Svédországban készült... Bi-bi-biiíí)
2010.09.09 09:58:59Edmond23
de tudod mi a baj a saab-al CROSSCURENT?!
2010.09.09 10:11:10okta
Ami nem "made in China" az hamisítvány!
:-D
Amúgy kicsit irónikus, hogy már koreai márkanevet "lopnak"...
Érdekes hely ez a Kína: először is b@szom nagy, másrészt meg sokan laknak ott. Az óceán felőli oldalon élők (Hongkongtól Pekingig kábé) átlagban jól élnek. Viszont ott van még az ország nagyobbik része, ahol szinte egy évszázaddal van lemaradva minden. (Mondjuk ebben kicsit hasonlit az USA-ra: ott is mindenki New Yorkra meg Floridára, stb. gondol, nem pl. dél-Dakotára, ha téma. Nem is a Wall Streetről mennek az ifjú brókerek Afganisztánba, hanem onnan középről a pusztaságból...de ez egy más téma.)
Megyek Kínába és levédetem a SEADI márkanevet...
2010.09.09 11:04:29CrossCurrent
Kedves Edmond23,
Mesélj! :-)
2010.09.09 11:23:34BMW ///
Tisztelt Virago te szerencsétlen ember,
ezeken kívűl tudsz még mást felmutatni te kínaikat szopó ..
2010.09.09 11:23:34CrossCurrent
Okta,
Ott a pont; volt szerencsém, mint mérnök-biol. egy évet dolgoznom Alabamában... Kb., mint Borsod, Szabolcs eldugott falvai, term. helyi szintre értelmezett sajátosságaival, pl. a hét éve ott "dolgozó" spanish-ek, kőkemény faji diszkrimináció, ún. "reverz rasszizmus" (mondjuk, ez szinte az egész világra jellemző... :-P ), földutak, közmű nuku stbstb. Nem kell elájulni tőlük...
Zo'
2010.09.09 11:26:22Secnir
Látod: Chevoo
Ejted: Qi Nuo
Érted: Kuí Nai
2010.09.09 11:57:24Secnir
ergo Chevoo = kínai
2010.09.09 16:48:35kocsis0910
Irta egy komentelő hogy mért koreai nevet huznak le??jézusom...chevroletben gm motor van. már semmi köze nincs koreához. 2002 óta mikor daewoo-ból chevrolet lett és koreai fejlesztés 2006 óta nincs bennük.hát meglátszik.
2010.09.10 19:37:06xenuka
Kína annyira szopat, hogy az acélgyártásban már most veri a világot. Több hidat építettek Kínában 2008-ban mint a világ többi részén összesen.
Eddig azzal lehetett valamennyire féken tartani, hogy nem volt elég kőolaja, de 2008 elején - ne szarozzunk alapon - finomítóstól megvett egy komplett olajmezőt a volt Szovjetunió egyik tagállamától.
A hadserege repülőgép hordozók, interkontinentális rakéták atomtengeralatjárók, saját építésű tankok.
Ja és 2,2 milliós hadsereg + 3,2 milliós egyéb fegyveres testület - szóval ember is van bőven.
Kína kölcsönöz jelenleg az USA-nak, hogy az ottani fogyasztást ösztönözze, azaz a saját piacát generálja.
Szerintem, ha akarná kilóra megvenné a Ferrarit, a Mercedest és az Aston Martint csak hogy szopasson.
Az ENSZ Biztonsági tanácsának tagja, ezért egyike annak az öt országnak amelyiknek vétó joga van.
...és szevasz mindenkinek...
Egyébként, akiket személyesen ismerek Kínaiakat azok értelmes, szorgalmas, tanulékony és nyitott emberek.
2010.09.10 19:40:41xenuka
ENSZ BT állandó tagja
2010.09.11 15:52:42Edmond23
//Bmw
ha nellen farka a BMW -dnek le is szopnád,nem?! :D
gondolom ha meglátsz egy x6-ost, azonnal belecsempészed a lompost