Sose hozza be az Audi a BMW-t?

2010.10.08. 14:05

Kerek húsz százalékkal több BMW-emblémás autót adtak el idén szeptemberben a tavalyi évhez képest, míg az Audi tizenhat százalékot tudott növelni az eladási számokon – ennyit a válságról.

Talán nem elhamarkodott kijelenteni, hogy a prémiummárkák jól jöttek ki a válságból. Éves szinten tizenöt százalékkal több autót adott el eddig a BMW, mint tavaly ugyanebben az időszakban, míg az Audi 17,6 százalékos növekedést könyvelhetett el. Igaz, hogy ebben az amerikai és még inkább a kínai piac játszotta a legnagyobb szerepet, hiszen az ázsiai országban hihetetlen negyvenöt százalékkal emelkedtek a számok, de Európában is kevésbé estek vissza az eladások, mint amire a racionalizálással készültek a németek – rekordprofitot könyvelhettek el 2010 első félévében az ingolstadtiak.

Münchenben hasonlóan jól alakul eddig az idei év: csoportszinten több mint egymillió autót adtak el eddig, de előreláthatólag el fogják érni az 1,4 milliót december végéig, amivel megtarthatják vezető pozíciójukat a luxusautó-gyártók között. Korántsem ilyen biztos azonban, hogy sokáig ülhetnek a trónon. Az Audi 2015-ig 1,5 millióra szeretné emelni éves eladásait, és amilyen vehemensen a Volkswagen csoport mostanában terjeszkedik, feltehetően el is fogják érni a célt. Nem lesz könnyű dolga az autógyártók között kicsinek számító BMW-nek, hogy lépést tartson a német óriáskonszernnel.