A Maserati V8-as legjobb hüvelye

2010.11.03. 06:04

A legjobb sportkocsik Angliából, Németországból és Olaszországból származnak, de van, hogy másutt is elsül a tervezők keze. Például Belgiumban, ahol az apró Gillet műhely működik.

A pici manufaktúra egyetlen típust fejlesztget tizenhat éve, de a Vertigo a látszat ellenére sokat változott 1994 óta. Az alapkoncepció persze maradt, hiszen ott a bevált karbonszálas vázszerkezet a maga 60 kilójával és az évek óta tökéletesített forma – csak a motort cserélték még mérgesebbre a legújabb Vertigo.5 Spirit változatban. Eddig egy módosított, 4 literes Alfa Romeo-V6-ost építettek a legerősebb modelljükbe, de miután a kiváló hathengeres gyártását évekkel ezelőtt megszüntették, a Maserati 4,3 literes, 420 lóerős V8-asára váltott a kis cég. Az autó a könnyű és bivalyerős motorral együtt sem nyom többet egy tonnánál, így a kétszemélyes, hosszú orrú sportkocsi dinamikája is lélegzetelállító: 3,26 másodperc alatt éri el a százas tempót, azaz jobban gyorsul, mint legtöbb Ferrari, Lamborghini vagy Aston Martin.

A versenyautókra jellemző dinamikának persze ára van: a Vertigo lényegében egy utcán is használható versenyautó, amely leginkább pályán érzi jól magát, és a kényelmet még hírből sem ismeri, de annak a maroknyi megszállottnak, aki a belga cégtől rendel sportkocsit, ez aligha lesz szempont.