Így hasít egy 1200 lóerős Golf

2010.11.07. 17:49

Kívülről egészen visszafogott az ezüstszínű háromajtós, csak a megszokottnál jóval szélesebb hátsó kerekek miatt hihetnénk, hogy egy lelkes pimpelő áldozatául esett. Pedig szó sincs róla: tényleg szükség van a nagy gumifelületre, mert ez a Golf hátul hajt.

A 034 Motorsport nevű csapat építette a GTI kasztniba a háromliteres Audi V6-ost, de nem a megszokott pozícióba, hanem lényegében a hátsó ülés helyére. Így pont jó helyre esik az elsőkerékhajtás-hosszmotor elrendezéshez gyártott váltó, amely egy 996-os Porsche hátsó futóműve fölött kapott helyet.

Hogy látványosan lehessen autózni a középmotoros, hátsókerék-hajtású autóval, egy jól megtermett turbófeltöltőt is csavaroztak rá, amellyel töltőnyomástól függően 500-tól 1200 lóerőig terjedő skálán lehet behangolni a teljesítményt.

Az ötlet nem új: szellemi ősként gondolhatunk akár a legendás Renault Maxi 5 Turbóra, amelynek kisszériás utcai változata is volt. Nagy biztonsággal állíthatjuk, hogy a hátsókerekes Golfot nem fogják nagy példányszámban gyártani, de az igényes kidolgozás akár egy sorozatgyártású autóban is megállná a helyét.