Brutál biturbó a Mercedes CLS AMG

2010.11.17. 14:53

Alaphangon 525 lóerős, de nagyobb teljesítménnyel is kérhető a négyajtós kupé sportváltozata.

A Mercedes Los Angelesben tartotta a CLS 63 AMG premierjét, nem is véletlenül: az efféle brutális V8-asok Németország mellett az Egyesült Államokban fogynak nagyobb mennyiségben. A gyáriak láthatóan teljesen elszakadtak a típusszámozás eredeti jelentésétől, a CLS-be ugyanis nem a régi, 6,2 literes V8-as szívómotor kerül, amire korábban a 63-as szám utalt, hanem az új, 5,5 literes biturbó nyolchengeres. Ez nagyjából ugyanazt tudja teljesítményben, mint az elődje: 525 lóerős, és 700 Nm maximális nyomatéka, amellyel egy hétfokozatú Speedshift MCT váltót terhel. A nagy négyajtós így 4,4 másodperc alatt érheti el a százas tempót, bár itt még él a 250 km/h-s végsebesség-limit. Az igazi újdonság, hogy a turbófeltöltés miatt a Mercedes kínálhat egy erősebb kivitelt is az AMG Performance Package nevű gyári tuningkészlet révén. Ez amellett, hogy némi chiptuninggal 558 lóerőre emeli a motor teljesítményét, a végsebességet is 300 km/h-ra fokozza.

Az CLS AMG persze látványosabb jelenség, mint a gyengébb változatok, más szabású első lökhárítóval és 19 hüvelykes alufelnikkel érkezik. A futómű adaptív csillapítású, és károm fokozatban állítható (Comfort, Sport, Sport+) attól függően, hogy inkább a kényelmes utazás, vagy a stabil kanyarvétel a fontosabb a sofőrnek. A többi kivitelhez képest szélesebb lett az első nyomtáv is, a fékrendszert pedig jóval hatékonyabbra cserélték.

A legerősebb CLS változatra persze még várni kell néhány hónapot – ha minden igaz, jövő nyáron kaphatják kézhez az első példányokat az első tulajdonosok.