A Hyundai kiüti a Toyotát

2010.11.23. 11:38

Egyelőre Európában sikerült túlszárnyalnia a koreaiaknak a japánokat, de egyértelmű, hogy a Hyundai kőkemény ellenfél, a Toyota pedig gyorsan veszít korábbi erejéből.

A Hyundai és a Kia – a két cég együvé tartozik – 2010 első tíz hónapjában a legerősebb ázsiai autógyártóvá vált Európában, ami a konkurensek listáját nézve minimum meglepő. A Toyota mellett a Honda, a Mazda vagy éppen a Suzuki is ugyanebben a ligában játszik, de mostanra mind messze a koreaiak mögé szorult. Október végéig 521 ezer autót értékesített a Hyundai csoport, míg a Toyota és a Lexus összesített eredménye 511 ezer autó volt. Ezek a számok már a teljes piacot nézve is jelentősek: a Hyundai–Kia 4,5%-os részesedést tudhat magáénak Európában.

A helycsere az elemzők szerint csak részben köszönhető a koreaiak agresszív értékesítési politikájának, részben a Toyota tehet róla. A japán cég jó hírét világszerte komolyan veszélyeztetik a nagy léptékű visszahívások, márpedig a Toyota sikere nagyrészt a megbízhatóság ígéretére épített. Ugyanakkor a Hyundai és a Kia hosszú garanciaidőkkel, látványos minőségjavulással és kedvező árakkal szerzett magának több hívet.

Úgy néz ki, a japán óriásvállalatnak lépnie kell, ha javítani akar a pozícióin: alighanem vonzóbb típusokkal és a választék bővítésével tudnák ismét növekedési pályára állítani a Toyotát.