Bugatti: a cél megint a világrekord

2011.01.13. 17:16

A Veyron utódja könnyebb lesz, és legalább 1200 lóerős, így ismét a leggyorsabb autó lehet a Földön.

veyron2sk

Az egyetlen Bugattiból lényegében legyártották a tervezett mennyiséget, így a Volkswagen csoportnak lépnie kell, még akkor is, ha a márka lényegében csak veszteséget hozott. Nem csak a fejlesztésen buktak egy vagyont, de az egyes autókon is – hiába az 1,2 millió eurós ár, ez messze nem fedezi a Veyronba zsúfolt csúcstechnika költségeit. Ennek ellenére a VW vezetése nem akarja ismét elaltatni a Bugatti márkát: azt mondják, ennyi befektetés után kár volna, és összességében a vállalatnak a veszteségek ellenére is hasznos a Bugatti, hiszen a világ egyik leggyorsabb sportkocsijának reklámértéke felbecsülhetetlen. A Bentley és a Bugatti korábbi vezésigazgatója, Franz-Josef Paefgen azt mondja, a szupersportkocsi még mindig jóval kevesebbe kerül a VW-nek, mintha F1-es versenygépet kezdtek volna fejleszteni.

A legújabb hírek szerint készül már az utód, amellyel megpróbálják visszaszerezni az utcai autók sebességi rekordját is. Úgy tudjuk, a 8 literes, W16-os motor marad, de a karosszéria legalább száz kilogrammal könnyebb lesz – ebben a Lamborghini karbonszál-szakértői segítenek majd – és az aerodinamikán is javítanak egy keveset. A cél 435 km/h, ami elvben nem elérhetetlen, és elég lehet, hogy egy időre ismét a Bugatti legyen a csúcson.

A pletykák szerint a Veyron utódja akár már 2013-ra elkészülhet, és valószínű, hogy hasonló árat szabnak neki, mint az épp kifutó sportkocsinak. Ugyanakkor valószínű, hogy a 16C Galibier szuper-szedán is elkészül addigra, amely olcsóbb ugyan nem lesz, de nagyrészt kész Bentley és Audi technikára épül majd, így talán még némi profitot is hoz majd a márkának.