A kínai milliomosok száma félelmetes ütemben növekszik, és a felmérések szerint a hirtelen maggazdagodott emberek legalább harmada nő. Ez mindenképpen jó hír az exkluzív sportautó gyártók számára, hiszen az egészséges, trendi, vagyonos kínai nők imádják ezeket a kocsikat. Nem csak nézegetni, vagy ülni bennük: megvenni is.
Legalábbis erre utalnak a legfrissebb statisztikai adatok, melyek szerint a Kínában értékesített Maseratik harminc százaléka került női tulajdonba – ez arányosan épp háromszor akkora mennyiség, mint amennyihez az európai piacon hozzájutottak a hölgyek.
De a kínai asszonyok nem csak a Maseratit szeretik ennyire: a Lamborghini és Ferrari eladásokból is arányaiban kétszer több sportautó jut nő neműekhez, mint Európában.
Az utóbbi időben Kína hatalmas felvevő piaccá vált az autóiparban – nem csoda, hogy a Bugatti is feléjük próbál terjeszkedni. A prémium kategóriájú személygépkocsik eladásai hatvan százalékkal növekedtek 2009-ről 2010-re, és a szakértők a 2011-es évre további harmincöt százalékos növekedést prognosztizálnak.