2011.02.03. 14:15

Ki ne vágyott volna rá gyerekként, hogy az akaratával irányítsa a világot – még ha szörcsögve is kell venni a levegőt érte? Vader nagyúr szerelése ma már minden játékboltban kapható, de telekinetikus erő nem jár hozzá – vagy mégis?

Erre a témára épül az új, amerikai VW Passat, leánykori nevén NMS egyik első reklámja is. A kedves filmecskében egy kisméretű Darth Vader próbálgatja az erejét, egyelőre sikertelenül – legalábbis amíg meg nem jönnek a szülők, és be nem segítenek egy kicsit. A reklámfilm nem csak szórakoztató, de láthatóan kőprofi, ami egyáltalán nem véletlen: Észak-Amerika legnagyobb figyelemmel kísért sporteseményére, a február 6-án zajló Super Bowl-ra, az amerikai foci bajnokság döntőjére készült, amelyet százmilliós nézőtömeg követ világszerte. Nincs jobb alkalom egy olyan újdonság számára, mint az amerikai Passat, hogy a figyelem középpontjába kerüljön, de ezt csak tökéletes reklámmal lehet elérni – és ez érzésünk szerint meg is fog felelni a célnak.

Nem csak a Passatot reklámozza a Super Bowl-on a VW, hanem a következő Beetle-t, is, ami szintén nagy kihívás lehetett a reklámszakembereknek, hisz a típust egyelőre be sem mutatták. Így a gépet magát nem mutathatták meg – inkább maradtak a bogaras párhuzamnál, és autóhangokat kevertek egy gyorsan futó, csíkos, páncélos rovar ámokfutása alá. Csak a legvégén derül ki, hogy miről szól a film, amikor a bogár képe a majdani autó sziluettjébe tűnik át.