Hová lett a Porsche-mítosz?

2011.02.16. 14:33 - Hírszerkesztő

Aki tájékozottan él napjainkban, valószínűleg helyesli az autóipar környezettudatossá formálására irányuló törekvéseket. Ha viszont kicsit mélyebbre ásunk, kiderül, hogy az európai szabványciklus hiányosságai miatt a valóság egyre távolabb kerül a meghirdetett, szenzációsan alacsony fogyasztási értékektől. Már a Porsche sem kivétel: a Panamera S Hybridet 7,1 literes fogyasztással hirdeti.

Ahhoz képest, hogy a Porschénak van az egyik legnagyobb fejlesztőközpontja Németországban, és sok más gyártónak fejleszt bérmunkában, nem jeleskedik nagyon a hibrid újdonságok terén. A Genfi Autószalonon bemutatkozó Panamera S Hybrid sem más, mint egy jól bevált megoldás újabb adaptációja.

A 333 lóerős kompresszoros V6-os motorjukra illesztették az indítómotorként és generátorként is működő 34 kW-os (47 lóerős) villanymotort, és a csomagtartóba bepakoltak egy nikkel-fémhidrid akkumulátort - ennyi a truváj a hibrid Panamerában. A katalógusadatok persze csodálatosak: a 270 km/h végsebességű Porsche csökkentett gördülési ellenállású gumikkal hét liter alatti fogyasztásra képes - görgős fékpadon. A klasszikus százas sprint műfajában is szép érték a 6 másodperc, de ha a tisztán elektromos üzemmódot nézzük, a 85 km/h maximális sebesség és a kétkilométernyi emissziómentes hatótávolság csak a szofthibridek között számít elfogadhatónak.

Világos, hogy a Porschét is az uniós szabályozások szorongatják, és a nyugat-európai vevőkörnél a hibrid kulcsszó jól cseng az autószalonban, de a tízezer eurós felárral 106 185 euróért, azaz mintegy 28 millió forintért kínált Panamera S Hybridet nehéz lenne teljes meggyőződéssel a környezettudatos autók közé sorolni.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

fékbetét készlet, tárcsafék
PORSCHE CAYENNE GTS 4.8 zárt terepjáró 2007-2013
61662 Ft
tömítőgyűrű, szelepszár
PORSCHE 911 3.6 Turbo Kabrió 2007-2013
308 Ft
tömítőgyűrű, főtengely
PORSCHE 911 3.4 Carrera 4 Kupé 1997-2001
3898 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Air, your public enemy
Learn more about air and drag. It could save you money.