Inkább ezt az Alfát, mint egy Ferrarit

2011.03.01. 14:00

Amikor néhány éve bemutatták a 8C Competizionét, egy pillanatra felcsillant minden alfás szeme. Nyolc henger és hátsókerék-hajtás - ilyen csodát évtizedek óta nem termelt ki magából az Alfa Romeo. De a kupé ötszázas szériájából csak kevés kiváltságos vásárló kaphatott, elérhetetlen álom maradt a 8C. Kétségtelen, hogy a kistestvér, az új 4C Concept a 2011-es Genfi Autószalon egyik sztárja, és pont ezért csinálták.

Jól tette az Alfa, hogy az árral szemben úszva kínosan ügyelt arra, nehogy egy hűtőrácsnál több kiszivárogjon a tanulmányautóról. Így most igazán nagy durranás a bemutatója, és meg is érdemli. Első ránézésre nyilvánvaló a rokonság a 8C Competizionéval, de a nagy testvér stíluselemei egy sokkal kompaktabb, igazán játékos méretű autóra költöztek át. Hibátlan a formaterv, mi mást is várnánk egy Alfától.

Aki tisztában van a 8C jelentésével, már tudja, hogy a 4C Conceptben négyhengeres van, mégpedig a Giulietta 1750-es turbómotorja. A kétszáz lóerő fölé húzott alublokkot a hátsó tengely elé tették, és az Alfa TCT névre hallgató dupla szárazkuplungos váltót csavarozták mellé. A középmotoros elrendezéssel negyven-hatvanas súlyelosztást értek el a hátsó tengely javára, ami az igényes, kettős keresztlengőkaros első és MacPherson hátsó futóművel együtt olyan vezetési élményt sejtet, amit talán nem túlzás egy Ferrarihoz hasonlítani.

Annál is inkább, hogy a négy méter körüli, 2,4 méteres tengelytávú sportkocsi súlyát 850 kilóra mondják, ami Lotus Elise-i magasságokba emeli a 4C Conceptet. Nem is lepődnénk meg, ha kiderülne a rokoni kapcsolat a kettő között, de ez mindössze spekuláció. A gyári szöveg karbonszálas felépítésről beszél, de azt nem állítja, hogy a teljes karosszéria szénszálas műanyagból készülne. Ha mégis, akkor a 8C-hez hasonló, méregdrága imázsépítő modell lesz a kis négyhengeres is.

Amíg ki nem derül az igazság, csak reménykedhetünk, hogy a jövő évre beígért szériaautó nagyobb sorozatban készül majd. A viszonylag hétköznapi motorral beférhetne akár tízmillió forint alá is, de ez attól is függ, hogy mi a célja vele az Alfának. Ha csak fényesebbre szeretnék polírozni a pajzsot, hogy újból meghódítsák Amerikát, elég párszázat legyártaniuk belőle aranyáron, de talán mindenki jól járna, ha egy nagyobb sorozatot elhintenének a nép között.