2011.03.05. 13:12

Benzines létére elég szép eredményt ért el az Aston Martin a tavalyi 24 órás Le Mans-i versenyen , olyan feltételek mellett, amelyek egyértelműen a dízeleknek kedveztek. Idén más lesz a felállás, megváltoztak a szabályok, de míg az Audi és a Peugeot továbbra is a dízelben hisz, az Aston ragaszkodik a benzinmotorhoz. Nem is akármilyet fejlesztettek az idei, AMR-One névre keresztelt LMP1-es prototípusukba.

Amikor tavaly ősszel megszellőztették az első skiccet, már látszott, hogy nem szarral gurigáznak az angolok. Azt azonban nem sejtettük, hogy a jól bevált V12-esüket lecserélik egy sorhatos turbómotorra. A legfrissebb adatok szerint 540 lóerőt tud a közvetlen befecskendezésű kétliteres, amely a csapatfőnök szerint a legjobb választás lehet a benzinesekre vonatkozó új szabályok mellett.

Hatsebességes, szekvenciális Xtrac sebességváltó továbbítja a nyomatékot a hátsó kerekekhez, Cosworth motorelektronika adagolja a benzint a levegőhöz, Koni lengéscsillapítók és hatdugattyús Brembo fékek díszítik a 900 kilós nyitott prototípust. A függőleges uszonyt, amelyet Gulf-narancssárgára festettek, szintén az új szabályok tették kötelezővé.

Összesen hat példány készül az AMR-One-ból, de a pletykák szerint csak egyet indítanak el a teljes Intercontinental Le Mans Cup sorozatban. A francia 24 óráson azért feltehetően többet is rajthoz állítanak, hiszen lényegében egész évben azért dolgoznak az Aston Martin Racingnél, hogy jó eredményt érjenek el Le Mansban.