Brabus 800: féltéglával sportkocsik ellen

2011.03.10. 14:07

Nincs még egy ilyen erős terepjáró az utakon: tizenkét henger és nyolcszáz lóerő mozgatja. Kérdés, hogy van-e bármi értelme.

Mármint a felhasználó oldaláról, mert a Brabus szemszőgéből biztosan van. Egy újabb autóban kínálhatják az ikerturbós, 6,3 literes V12-esüket, amelyet az összes E osztálynál nagyobb modellben elsütöttek már. A G osztály esetében azonban nemigen lehet kihasználni a motorban rejlő potenciált. Igaz ugyan, hogy a teljesítménye 800 lóerő, a csúcsnyomatéka pedig 1100 Nm, de azt a tuningcég sem kockáztatja meg, hogy a féltégla-forma karosszéria 300 feletti tempónál elhagyja a talajt – olyan aerodinamikai elemeket ugyanis képtelenség tervezni, amelyek megfelelő mértékben az úthoz szorítanák a baltával faragott kasztnit. Épp ezért inkább korlátozták az autó végsebességét 240 km/h-ra – végülis nem illik megölni a jól fizető kuncsaftot. Ezt a tempót viszont akkor is biztonsággal tudja a gép, ha épp egy yachtot kötnek utána – már ha valaki vállalja az ezzel járó kockázatot.

Valószínű, hogy a magas felépítés és a nehéz motor miatt kanyarban is kihívásokkal küszködik a gép – hiába szerelnek rá minimum 20, maximum 23 hüvelykes felniket – viszont gyorsulásban a legkomolyabb sportkocsikkal is felveszi a versenyt: négy másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. Annak érdekében, hogy a lassulás is hasonlóan intenzív legyen, előre 380, hátra 345 mm átmérőjű, belső hűtésű féktárcsákat szereltek.

A sport-terepjáró terepjárásra persze teljesen alkalmatlan ebben a formában, de legalább jó minőségű belülről, ha a futómű komfortjáról már le kell mondani. A belső teret bőrrel kárpitozzák, és valódi fabetétekkel díszítik, ahogy az egy Brabus-Mercedeshez illik. A pontos vételárat nem ismerjük, de az az érzésünk, egy az átdolgozott G osztály árába több nagy presztízsű luxus- vagy sportkocsi is beleférne.