Csak megszépült a Toyota sportkocsi

2011.04.21. 15:28

Bizonyos sablonok mindig bejönnek: egy vaskos, szép ívű hátsó sárvédő-lemezzel és egy lendületes tetővonallal csodákat lehet tenni. A Toyota is ezekhez az eszközökhöz nyúlt, és ha kitartanak a gyártásig, nem is fogják megbánni.

A Toyota sportkocsi-projektje évek óta a tervezési fázisnál tart, mintha helyben járnának a tervezők. Pedig erről szó sincs – sokkal inkább olyan, mintha ezúttal valóban ragaszkodnának a tökéletes végeredményhez. 2009 végén, az első változat láttán nem volt igazán elragadtatva a közönség. A Toyota vezetés reagált is, visszadobták az autót egészen a tervezőasztalig, ahol tovább reszelték a formát. Az eredményt márciusban, Genfben mutatták meg, lendületesebb tetővonallal, teljesen áttervezett szélvédővel és agresszívabb orral. A reakciókon látszott, hogy az irány jó, de még mindig nem az igazi. Így aztán elkészült ez a harmadik tanulmány, amelyet Scion FR-S néven mutattak be New Yorkban. Itt a tetőt már nem piszkálták, csak a sárvédő-szélesítéseket, illetve az orr- és a farrészt.

Úgy néz ki, Japánban is három az igazság, mert most néz ki késznek, és minden részletében kellőképp vonzónak a gép: ezzel a formával már ki lehet állni a Nissan 370Z, a Hyundai Genesis Coupé vagy akár a Ford Mustang ellen, szégyenkezés nélkül. Az egyetlen félelmünk, hogy az eddigi legszebb változat valahogy elsikkad, és valamelyik korábbi kerül gyártásba. Nem mintha azokkal olyan nagy baj lenne, de erről el tudjuk képzelni, hogy valaki első látásra belezúg, és pénztárcát nem kímélve azonnal megrendeli, ha ehhez el is kell adnia a veséjét.

Az autó egyébként a jól ismert, átdolgozott Subaru alapokra épül, azaz hátsókerék-hajtással és bokszermotorral készül majd. A Toyota mérnökei azonban belenyúlnak itt-ott, így kerül bele a D4-S befecskendező rendszer, amely szívócső-befecskendezés és a közvetlen befecskendezés egyfajta kombinációja, és elvben alacsonyabb fogyasztás mellett nagyobb teljesítményt eredményez. Így akár bőven 300 lóerő feletti csúcsváltozatok is várhatók, bár a legnépszerűbb kivitelek alighanem egyszerű, 160-170 lóerős szívómotort kapnak majd.

Hogy végül mikor készül el a végleges, gyártásra érett Toyota-Subaru sportkocsi, azt egyelőre senki nem tudja biztosan, de az az érzésünk, a japánok végre jó úton haladnak egy hatékony arculatformáló modell elkészítése felé.