Hogy tehető jobbá egy Lamborghini?

2011.05.17. 18:08

Az Oakley Design nevű tuningcég a legdrágább, legerősebb, legjobb gyári Lamborghinit, az Aventadort vette kezelésbe, és bebizonyította, hogy az olasz sportkocsiban még hatalmas tartalékok rejtőznek.

Az új csúcs-Lambó hivatalos típusjelzése Aventador LP700-4, ami annyit jelent, hogy a motorja 700 lóerős, és négy kerékre osztja el ezt a teljesítményt. Az Oakley Design átirata azonban LP760-2, és ez már önmagában sokmindent elmond. Az összkerék-hajtás nagyszerű vívmány, biztonságosabb lesz tőle az autó, főleg esőben, de objektíve egy sportkocsiban nem létszükséglet. Akkor ugyanis, amikor haszna van – tehát erőteljes gyorsulásnál – a teljesítménynek úgy a negyede vihető át az első kerekeken, több nem. Viszont a hajtáshoz szükséges szerkezeti elemek 85 kilogrammot nyomnak, és még a hajtás hatásfokát is rontják. Ezért az Oakley szakemberei egyszerűen kiszerelték, és a hátsó kerekeken át viszik az útra a V12-es összes teljesítményét. Ez sem marad azonban változatlan a kezelés során, a 6,5 literes motor teljesítményét csak a motorvezérlés átprogramozásával 760 lóerőre emelték. Nyilván romlik persze a motor gazdaságossága, de aki egy Aventadort is tuningoltatni kezd, annak ez nyilván nem számít sokat.

A tuningcsomaghoz persze karosszéria-módosítások is tartoznak, de ezen a téren eléggé visszafogottak voltak a tervezők. Igazítottak az első lökhárítón, az oldalsó kötényeken és hátul a diffúzoron is, a gyári tetőpanelt szénszálasra cserélik, és persze újak az alufelnik is, de ez viszonylag kevéssé változtat a gép karakterén – ezt a tuningcsomagot inkább azoknak szánják, akik a hétvégi versenypályás kiruccanáson tovább faragnának a köridőkből.

Belőlük sem lehet azonban túl sok: évente összesen öt autó átalakítását vállalja az Oakley Design, és az idei kontingensből háromnak már van is gazdája.