Féláron szórják a vevők után Renault Cliót

2011.06.01. 11:56

A Renault most elég rossz fázisban kapta el a francia roncsprémium-program végét. Márciusig kedvezménnyel vihették a vevők az autókat, azóta viszont durván lecsökkent a kereslet a legtöbb autó iránt. A Renault ráadásul híján van a friss modelleknek, így különösen megszenvedi a piac pangását.

A cég eladásai májusban állítólag 35%-kal csökkentek a hazai piacon, ami ahhoz vezetett, hogy egyes kereskedők a Clio bizonyos változatait hihetetlen kedvezményekkel próbálják eladni. Állítólag van olyan akció, ahol egy 14 100 eurós autót 7990 eurós árcédulával próbálnak eladni – mintha 3,76-ról 2,1 millióra áraztak volna le egy autót. Az ilyesmi persze elsősorban a raktárkészlet kiürítését és a készletre felvett hitel egy részének visszafizetését szolgálja, azaz a kereskedő valószínűleg veszít az üzleten, de így előállhat az a bizarr helyzet, hogy Cliót venni most jobban megéri, mint a roncsprémium idején, állami támogatással.

A Renault egyébként sem kezdte jól 2011-et, még a vetélytársakhoz képest sem, Áprilisban például 13%-ot estek az eladásai, miközben a piac 11%-ot zsugorodott. És egyelőre nincs is olyan modell, amellyel meg lehetne fordítani a folyamatot, hisz a Clio utódja még nem készül el az idén, a Mégane pedig három évesen épp kezdi elveszíteni az újdonságból adódó vonzerejét.