M2-es BMW három turbóval?

2011.07.08. 05:52

Az 1-es M változatából nem készül túl sok, pedig az érdeklődés hatalmas az M3-asnál könnyedebb sportmodell iránt, és a BMW sportos arculatának is jót tenne egy ilyen modell, amely a kínálat állandó része. Ez volna az M2-es, amelyről az M részleg vezetője is említést tett a közelmúltban.

Dr. Friedrich Nitschke persze csak annyit mondott, hogy az M2 igen lényeges eleme a BMW terveinek - többet hivatalosan nem is mondhatott - de az elmúlt napokban sok részlet is kiszivárgott az új típusról. A műszaki alapjait állítólag az F21 jelzésű padlólemez adja, amely az 1-es kupét és kabriót váltó 2-es sorozat utódja számára készül, de az M részleg ezúttal alaposabban belenyúlhat a formatervbe is, nem csak a motor és a hajtáslánc átdolgozása lesz a feladatuk. Ahogy az egyik belső informátor fogalmazott, nem követik az Audi kolbászgyári módszerét, azaz az M2-es orr- és farrészét is alaposan áttervezik, hogy felismerhetően különbözzön a gyengébb 2-es változatoktól.

A műszaki részleteken még dolgoznak a mérnökök, de úgy hallani, az már eldőlt, hogy dupla kuplungos automata váltót kap az M2-es, és kétféle motor is fejlesztés alatt áll, amelyek közül később választják ki a megfelelőt. Az egyik a jól ismert 3 literes, turbós sorhatos 350 lóerős, de az 1M-éhez képest takarékosabb és tisztább változata lenne. A másik, még érdekesebb gép viszont egy négyhengeres, de három turbófeltöltős motor, amely szintén bőven 300 lóerő feletti teljesítményt kínálna, de a hathengeresnél még kedvezőbb fogyasztással és szén-dioxid-kibocsátással.

Mindez persze még nem több puszta spekulációnál, és egyhamar nem is derül ki, hogy mennyi belőle az igazság. Az M2-es BMW ugyanis 2014 körül érkezhet meg legkorábban, de egyes források szerint a bemutató akár 2015-re is áthúzódhat. Az M divízió persze nem csak ezen a projekten dolgozik, hiszen készül az M6-os és az M3-as utódja, sőt, hallani arról is, hogy a középmotoros M1-est is feltámasztják a közeljövőben.