A Kawasaki is autóra vált?

2011.08.18. 07:28

Arról persze szó sincsen, hogy a japán motorkerékpár-gyártó a mai bizonytalan gazdasági háttér mellett követné az osztrák példát, csak egy holland formatervező játszott el a gondolattal, hogy mi volna, ha így tenne. Az eredményt azonban a japánok is büszkén felvállalahatnák.

A ZX-770R emlékeztet is egy kicsit az X-Bow-ra, amennyiben számos részlete csak részben burkolt, és a fekete alapszínt rikító betétek törik meg – persze itt a KTM narancssárgája helyett a Kawa-zöld dominál. A méretek és az alapkoncepció azonban nem stimmel egészen: Sabino Leerentveld hagyományos szupersportkocsit álmodott a Kawasakinak, zárt utastérrel, bő 4,4 méter hosszú karosszériával és brutálisan erős motorral. Az elképzelés szerint az autó nem nyomna többet 500 kilogrammnál – ami meglehetősen optimista becslés, de a formatervező erőssége nem feltétlenül a hibátlan műszaki érzék, inkább a fantázia, amibe egy ekkora baki simán belefér – viszont a középre épített V6-os biturbó motor 770 lóerős lenne, innen az autó elnevezése is.

Nem valószínű, hogy a Kawasaki szakítana a hagyománnyal, és motorkerékpárok helyett autókat kezdene gyártani, de ha mégis így tennének, egy ilyen ultrakönnyű sportkocsi alighanem jót tenne a márkának.