Villámgyors Audik Frankfurtra

2011.09.01. 15:08 - Hírszerkesztő

A leggyorsabb A8-assal egy időben mutatkozik be az S7-es és az S6-os is, a vadonatúj sportmotor gyengített változatával. Az a száz lóerő különbség azonban nem számít túl sokat: a kisebb S modellek is elképesztő dinamikát kínálnak.

A turbófeltöltés egyik nagy előnye, hogy szinte tetszőlegesen állítható be a motor teljesítményszintje. Ezt a lehetúőséget használja ki az Audi az új, négyliteres, két turbófeltöltős nyolchengeresnél is: míg az S8-asba egy 520 lovas változatot építenek, az S7-es és az S6-os motorja 420 lóerős, és 550 Nm csúcsnyomatékú. Ettől függetlenül a két kisebb típusnak sem lesz túl sok vetélytársa az utakon, ha gyoirsulásról van szó: az S6 szedán 4,8, az S6 Avant és az S7-es 4,9 másodperc alatt érheti el a százas tempót, és mind képes elérni a 250 km/h-t, ahol az elektronika gátolja meg a további gyorsítást. Az új sportmotor nem csak az erejével tűnik ki a többi V8-as Audi motor közül, de fejlett műszaki megoldásaival is, amilyen az aktív rezgéscsillapítás vagy a hengerlekapcsolási technika.

Az S6-os és az S7-es egyaránt 19 vagy 20 hüvelykes keréktárcsákkal, belső hűtésű féktrácsákkal és a sportosabb használathoz igazított légrugózással érkezik, de a kerekeken túl csak a bőséges alapfelszereltség és néhány apró optikai változtatás – így a hűtőmaszk rácsainak fémpereme, vagy a visszafogott hátsó spoiler – jelzi, hogy a legsportosabb Audikat látjuk. Az összkép így meglehetősen visszafogott, a sportmodellek egyáltalán nem hivalkodnak fantasztikus képességeikkel.

Ahogy a bemutatót is egyszerre tartják, a nagyobb S modellek gyártása is közel egy időben kezdődik majd: 2012 első negyedében indulhat a három típus forgalmazása.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

váltóolaj| Olaj, automatikus váltó
AUDI A6 Avant 4.2 quattro Kombi 2005-2006
4084 Ft
Szíjtárcsa/vezetőgörgő, hosszbordás szíj
AUDI A4 Allroad 3.0 TDI quattro Kombi 2012-2013
5832 Ft
féktárcsa
AUDI A6 4.2 quattro lépcsőshátú 2004-2006
18436 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The first, the last
When it was launched in 1982 it stood out like a sore thumb amongst the cars of its day in the parking lots of Europe. The looks were very modern, but the mechanics were on the level of radial engines and wooden propellers.