Audi, amit nem fog a benzinár-emelés

2011.09.07. 13:35 - Hírszerkesztő

Korábban csak vázlatokon láthattuk az új A2-es tanulmányt, most azonban minden lényeges információt nyilvánosságra hoztak róla. Ha gyártásba kerül, ez a modell is méregdrága lesz, de legalább káros gázokat nem ereget.

Az új A2-es ugyanolyan tömzsi városi gépnek látszik, mint korábbi névrokona, bár valamivel kevésbé esetlen annál. Ugyanakkor legalább annyi benne a formabontó megoldás, ami az első A2-esnek csúfos kudarcot hozott, a másodikat viszont akár sikeressé is teheti. Az egyik fontos cél itt is a tömeg alacsonyan tartása volt, így akár az első A2-es, ez is alumínium vázat és számos karbonszálas műanyag alkatrészt kapott. Így még a BMW i3-asnál is közel száz kilóval könnyebb, pedig annak ellenére, amit az arányai sugallnak, a tanulmány nem is olyan pici. A hossza 3,8, a szélessége 1,69, a magassága 1,49 méter.

A különleges világítási rendszerről már esett szó korábban, viszont a hajtásról nem. Az A2-es az i3-ashoz hasonlóan tisztán elektromos üzemű: az akkumulátorok a padló alá kerülnek, és összesen 200 km megtételéhez elegendő energiát tárolnak. A kisautó egyáltalán nem megy rosszul, 9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a végsebességét viszont 150 km/h-ra korlátozták annak érdekében, hogy az akkuk ne fogyjanak ki túl hamar. A teljes töltés egész gyorsan elérhető, legalábbis villanyautós viszonylatban: szabvány fali csatlakozóból akár négy óra alatt feltölthetők a telepek.

A legkülönlegesebb megoldás azonban nem ez, hanem az autó fedélzeti elektronikája, amely valamiféle – alighanem elsősorban autópályán használható – automata pilótát is tartalmaz. Ezzel az A2-es olyasmit mutat, amellyel a legtöbb autógyártó épp csak kísérletezni kezdett. Az A2-es persze még a jövő zenéje: ha minden a tervek szerint alakul, 2013-ra készülhet el a végleges, forgalmazásra kész változat, és ez sem lesz különösebben olcsó a méreteihez, vagy a használati értékéhez képest. Az elődmodellel szemben az új A2-estől azonban nem igazán várják, hogy hasznot hozzon: ez is afféle presztízsmodell, akár az R8-as, amellyel megmutathatják, hogy az Audi villanyautóban is ott van a szeren.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

féktárcsa
AUDI A6 4.2 FSI quattro lépcsőshátú 2006-2011
22794 Ft
olajszűrő
AUDI 200 Avant 2.2 20V Turbo quattro Kombi 1989-1990
2044 Ft
fékbetét készlet, tárcsafék
AUDI A3 2.0 TDI Ferdehátú 2005-2013
22610 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

I will not apologize
I’d originally wanted to test this promisingly wonderful little gem from Lancia. Oh, yes, two thing Italians are best at: making small cars and doing fashion. Then I ended up writing a letter.