Audi, amit nem fog a benzinár-emelés

2011.09.07. 13:35 - Hírszerkesztő

Korábban csak vázlatokon láthattuk az új A2-es tanulmányt, most azonban minden lényeges információt nyilvánosságra hoztak róla. Ha gyártásba kerül, ez a modell is méregdrága lesz, de legalább káros gázokat nem ereget.

Az új A2-es ugyanolyan tömzsi városi gépnek látszik, mint korábbi névrokona, bár valamivel kevésbé esetlen annál. Ugyanakkor legalább annyi benne a formabontó megoldás, ami az első A2-esnek csúfos kudarcot hozott, a másodikat viszont akár sikeressé is teheti. Az egyik fontos cél itt is a tömeg alacsonyan tartása volt, így akár az első A2-es, ez is alumínium vázat és számos karbonszálas műanyag alkatrészt kapott. Így még a BMW i3-asnál is közel száz kilóval könnyebb, pedig annak ellenére, amit az arányai sugallnak, a tanulmány nem is olyan pici. A hossza 3,8, a szélessége 1,69, a magassága 1,49 méter.

A különleges világítási rendszerről már esett szó korábban, viszont a hajtásról nem. Az A2-es az i3-ashoz hasonlóan tisztán elektromos üzemű: az akkumulátorok a padló alá kerülnek, és összesen 200 km megtételéhez elegendő energiát tárolnak. A kisautó egyáltalán nem megy rosszul, 9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a végsebességét viszont 150 km/h-ra korlátozták annak érdekében, hogy az akkuk ne fogyjanak ki túl hamar. A teljes töltés egész gyorsan elérhető, legalábbis villanyautós viszonylatban: szabvány fali csatlakozóból akár négy óra alatt feltölthetők a telepek.

A legkülönlegesebb megoldás azonban nem ez, hanem az autó fedélzeti elektronikája, amely valamiféle – alighanem elsősorban autópályán használható – automata pilótát is tartalmaz. Ezzel az A2-es olyasmit mutat, amellyel a legtöbb autógyártó épp csak kísérletezni kezdett. Az A2-es persze még a jövő zenéje: ha minden a tervek szerint alakul, 2013-ra készülhet el a végleges, forgalmazásra kész változat, és ez sem lesz különösebben olcsó a méreteihez, vagy a használati értékéhez képest. Az elődmodellel szemben az új A2-estől azonban nem igazán várják, hogy hasznot hozzon: ez is afféle presztízsmodell, akár az R8-as, amellyel megmutathatják, hogy az Audi villanyautóban is ott van a szeren.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

Üzemanyagszűrő
AUDI A3 Sportback 3.2 V6 quattro Ferdehátú 2004-2013
4052 Ft
gumiharang készlet, hajtótengely
AUDI 80 2.0 E quattro lépcsőshátú 1991-1994
2432 Ft
hosszbordás szíj
AUDI A4 2.0 TDI 16V lépcsőshátú 2004-2008
4574 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Are you young? This is the Toyota you will own
You don’t even have to drive it if you don’t want to, it drives by itself. If you want to have fun, you can control it with your body. Cool!