Új Civic: esztétikai katasztrófa

2011.09.13. 11:35

A Honda számtalan előzetessel próbálta felizgatni a közönséget, pedig lehet, hogy jobban tették volna, ha csendben, egy félreeső sarokban emelik le a leplet, és hagyják, hogy hozzászokjon a szemünk a fura arányokhoz és formákhoz.

Az már kívülről is látszik, hogy lényegében az űrkomp-Civicet frissítették fel alaposan, ahelyett, hogy új modellt terveztek volna, ami nem lenne baj, ha ezzel együtt nem akarták volna mindenáron túllicitálni az elődmodellt a formatervezők. Az eredmény legalábbis furcsa: a jól ismert, egybeszabott forma maradt, de a kerekek felett még egy-egy lemezből hajtogatott ívet is elhelyeztek, a fényszórókat és a hűtőmaszkot pedig egyetlen Y alakú formává olvasztották össze – amelyről épp úgy eszünkbe juthat Boba Fett sisakja, mint egy szürkemarha feje. Hátul is egybeolvadnak a lámpák és a hátsó szélvédőt kettéosztó spoiler. A részletek önmagukban talán nem is lennének rosszak, de mintha nem állnának össze szerves egésszé.

Ha valaki látványos műszaki váltásra várt volna, annak csalódnia kell. Maradt az 1,4 és 1,8 literes négyhengeresekből álló benzinmotor-választék, és persze a 2,2 literes dízel – azaz minden marad a régiben. Talán később a Civic is megkapja a Honda készülő kis dízelét, addig viszont csupán a stop-start rendszer jelenthet némi fogyasztáscsökkenést. A japánok persze nem akarnak teljesen lemaradni a konkurenciától, épp ezért már ők is downsizingról, a motorok méretének csökkentéséről beszélnek, de hogy az ígéretekből mikor lesznek kézzelfogható motorok, arra még csak halvány utalást sem tesznek. Ahogy sejthető volt, az új Civicből nem készül Type-R változat, ahogy egyelőre hibrid sem – legalábbis az Angliában gyártott csapott hátú változatból – bár a Honda szóvivője szerint nem zárható ki, hogy később bemutatnak egy sportváltozatot.

Az új Civicen érezni, hogy a válság legsötétebb pillanataiban kezdték tervezni: igazi újdonságot nem hoz az elődjéhez képest, de úgy tűnik, még egy rendes formatervező csapatra sem futotta. A következő négy-öt évben azonban ezzel kell kihúzniuk, így már csak egy dolog mentheti meg, ha valóban annyival jobb minőségű autó az elődjénél , mint ígérik.