Nincs kiút a Maybachnak?

2011.09.27. 17:40

A Mercedes eddig csak veszített saját tervezésű Rolls-Royce riválisán, és úgy néz ki, ez egy darabig még így is marad. Az angolokkal tervezett együttműködés legalábbis aligha segít.

Az eredeti terv az volt, hogy kihasználva az Aston Martin rugalmas gyártószisztémáját a Maybach a britekhez költöztetné saját modelljei gyártását, és részben fejlesztését is. Cserébe az Aston Martin modern alkatrészeket kapott volna: a 4,6 literes, ikerturbós V8-as motort, az M és az S osztály padlólemezét és főegységeit, illetve egy hibrid hajtásrendszert. A terv mindkét fél számára tartogatott volna előnyöket, de az eddig kiszivárgott hírek szerint az Aston Martin túl sokat kért volna a bérgyártásért, ezért az elmúlt hetekben végleg zátonyra futottak a tárgyalások.

A németek számára ez azért kényelmetlen, mert a Maybach kis sorozatú gyártása kényelmetlenül sokba kerül. Annak idején évi 1000 példányos eladási szintre optimalizálták a gépsorokat – ilyen mennyiség mellett már nem termelnének deficitet – de ennek a mennyiségnek csupán a töredékét sikerült eladni a legjobb évben is. A Mercedes már fontolgatta korábban, hogy megszünteti a gyártást, de azzal elvesztenék az évek során a márkába ölt hatalmas összeget, viszont a kínálat továbbfejlesztésére már nem szánnak további euró-milliárdokat.

Így most ismét a levegőben lóg a Maybach: nem tudni, hogy meddig tart ki még mellette a Daimler vezetése, de ha továbbra is csak viszi a pénzt, és a jelenlegi típusok végleg elavulnak, aligha lesz folytatás.