Kiciánozzák a kézi váltót a sportos Audikból?

2011.11.11. 11:49

Az Audi lépése meglehetősen furcsa, hiszen úgy tudjuk, épp Európában veszik ki a programból a manuális váltót, ahol a harmadik pedál még mindig ott van az autók többségében. Ugyanakkor az évtizedek óta automata váltót használó Észak-Amerikában marad a manuális szerkezet.

A jelenségre egyetlen magyarázat létezik: az Audinál úgy döntöttek, hogy lassan megszabadulnak a manuális váltók fejlesztésének nyűgjétől. Arra tippelnénk, hogy a kis sorozatban gyártott, drága sportváltók elhagyása csak a kezdet: a cégnek valószínűleg az érné meg leginkább, ha teljesen átállna a dupla kuplungos automaták használatára. Az persze kérdéses, hogy épp a sportos S modellváltozatok vásárlói hogy fogadják majd a kézi váltó hiányát, hiszen több mint valószínű, hogy köztük fordulnak elő a legnagyobb számban azok, akik nem bíznák az autó irányítását egy automatára.

A DSG, illetve a többi, dupla kuplungos váltó megjelenése óta világos, hogy előbb-utóbb eltüntetik a kuplungpedált a személyautók többségéből, hisz ezek a szerkezetek már sebességben és hatékonyságban is felveszik a versenyt a manuális váltókkal. Úgy néz ki, az Audinál meg is kezdődött a folyamat, a kérdés csak az, hogy mennyi időt vesz igénybe, míg a vevőket teljesen leszoktatják a kézi váltóról.