2011.11.30. 12:44

A Tokyo Motor Show-ra készítették el a németek legújabb tanulmányautójukat. A kompakt ötajtós inkább látványos, mint célszerű, de legalább megcsillant egy keveset a Volkswagen tervezők kreativitásából.

A Cross Coupé egyike a manapság oly divatos, kategóriába sorolhatatlan modelleknek. Ránézésre valamivel nagyobb, mint egy Golf, de egyértelmű, hogy a méretek nincsenek szoros összefüggésben a gép használati értékével, belül ugyanis csupán négy ülést helyeztek el, és a csomagtartó 379 literes mérete sem sokkal nagyobb, mint egy átlag kompakté. Óriási kerekeivel, masszív sárvédőszélesítéseivel, magas övvonalával, alacsony ablakaival és ferdén lecsapva végződő hátsó ablakával a VW tanulmánya inkább az aktuális divatnak hódol. Az autó egyik legérdekesebb részlete azonban az orrkialakítása: tökéletesen passzol az egységes márkaarculathoz, mégis sikerült annyit változtatni az egyen-hűtőmaszkon, hogy egyéniséget kapjon. Ilyen részlet a hűtőmaszk három vízszintes rácsrúdja, amelyek a lámpákban folytatódnak.

Bár a Volkswagen még mindig a dízeleket részesíti előnyben a hibridhajtással szemben, talán a japán közönség ezzel épp ellentétes ízlésére tekintettel benzin-elektromos hajtásláncot készített a Cross Coupé számára. A három motor közül egy, a 150 lóerős TSI turbómotor éget fosszilis üzemanyagot, a másik kettő elektromos: egy 54 lóerős az első, egy 114 lóerős pedig a hátsó kerekeket hajtja. Így összességében 265 lóerő összteljesítmény érhető el, legalábbis átmenetileg, így akár 7 másodperc alatt elérheti a gép a 100 km/h-s tempót. A végsebessége ugyanakkor csupán 201 km/h, hisz ennek tartásában már csak a benzinmotor vesz részt. A Cross Coupé ugyanakkor kifejezetten takarékos: 2,7 literrel is beéri 100 kilométeren, az átlagos szén-dioxid-emissziója pedig mindössze 62 g/km. Emellett 40 kilométert tisztán elektromos üzemben is megtehet a 9,8 kWh-s Li-ion akkucsomag lemerüléséig, amely természetesen otthon a konnektorról is tölthető.

A tanulmány egyáltalán nem tűnik olyan valóságtól elrugaszkodottnak, hogy ne válhatna belőle szériagyártmány akár a közeli jövőben, de ami ennél fontosabb, jól mutatja, hogy a Volkswagen fejlődni próbál azokon a területeken, ahol eddig nem számított igazán erősnek: próbálnak felismerhető formaterveket készíteni, és ma már a hibrid hajtásrendszerek fejlesztését is komolyan veszik.