A Toyota eddig maga bajlódott a dízelmotorok fejlesztésével, de ezek csak Európában adhatók el, és messze nem olyan mennyiségben, hogy megérje kifejleszteni a következő motorgenerációt. Így a BMW-vel kötöttek megállapodást: 2014-től a németek dízeleit használják majd. Emellett a két cég közös kutatási programot indít Li-ion akkumulátorok fejlesztésére.
A BMW a hírek szerint kétféle, négyhengeres dízelmotort szállít majd a Toyotának: a Miniben alkalmazott 1,6 literest, illetve a nagyobb BMW-kben használt kétliterest. Ezzel a két motorral gyakorlatilag lefedhető a teljes modellpaletta: a kisebb, 112 lóerős motor a Yarisban és az Aurisban, a nagyobb, jelenleg 143, 177 és 204 lovas változatokban létező négyhengeres a testesebb Toyotákban mutatkozhat be.
Nem tudni, hogy a motorokért a Toyota mivel fizet, de a BMW nyilván jó hasznát veszi majd a közös kutatásban a japánok fejlett hibrid-technológiájának, és az akkumulátorok fejlesztésében szerzett tapasztalatainak, így ez az együttműködés is elősegíti, hogy a németektől kedvező áron szerezzék be a motorokat.