86 ok a bánkódásra

Nissan - Japán

2011.12.02. 11:10 - Nínó Karotta

Azt hiszem, soha nem vártam új autót annyira, mint a Toyota GT-86-ot.  Nem azért, mert az én szeretett Hacsirokum, az AE86 szellemi örököse. Nem azért, mert négyhengeres bokszer, 200 lóval. Vagy mert hátul hajt. Hanem azért, mert végre arról szól, hogy nem kell ahhoz gyorsan menni, hogy jó legyen.

Hihetetlenül elegem van abból, hogy a sportautók az évtizedekkel kényszeresen gyorsulnak, mert úgy lehet eladni a fejlődést, miközben a világunk nemhogy nem gyorsul velük, hanem egyenesen irtja a sportautózás minden lehetséges módját. Húsz éve százhúsz lóerő volt egy sportos autó, és a nyolc alatt százon már jónak számított. Mostanra minden ótvaros dízel cégautó tud ilyen számokat, a sportautóknál meg már ötszáz lóerőre se pislog senki. Hogy a GT-R 2,8 alatt van százon? Hja, hát igen. És akkor?

De mindenki tudja, aki vezetett már autót, mindenki, hogy a számok  nem jelentenek az ég világon semmit. Tényleg semmit. Aki katalógus alapján vesz autót, az meg is érdemli. Az élvezeti autózás akkor kezdődik, amikor a képességek utolsó morzsáit használjuk ki: a motor utolsó 500 fordulatát, utolsó három lóerejét, az utolsó két szénatomot a gumiköpeny és az aszfalt között. Akkor érezzük úgy, hogy mi is számítunk, hogy feléljük a tartalékokat, hogy mindent bevetettünk és beleadtunk, és jó volt. Közúton ezt egy modern sportautóval egyszerűen nem lehet megcsinálni. Milyen ismerősök kellenek ahhoz az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumban, hogy valaki ki merjen autózni egy 911S-t Mátrafüredre menet? Hogy kiderüljön, jobban megy-e egy C63 AMG egy M3-nál? Ne hülyéskedjünk.

A Toyota azt ígérte a GT-86-tal, hogy visszaadja nekünk, az utolsó vezetni szerető generációnak a játékos autót. Amiből úgy lehet kifacsarni mindent, hogy közben nem záratjuk magunkat örökre börtönbe. Ami nem 230-nál kerül az élvezet i zónájába, hanem 70-nél. Nem tudok ennél szebb ajándékot. A GT-86 volt az első új autó, amiről el tudtam képzelni, hogy megveszem.

Most végre láttam közelről, és kéne. A sziluettje kísértetiesen Maserati GranTurismo, de ez persze jó hír,  az orra és a feneke is kicsit csiricsáré, de nem számít, mert az arányai annyira jók, hogy nem bántó. Valami, ami ennyire kicsike és ennyire kupé, az nagyon rossz már nem tud lenni. És élőben nagyon izgalmasan kicsi, már-már inkább viselet, mint gépjármű.

Kétszáz lóerő mindenre elég, ha nem kell négyszáz kiló felesleges ülésfűtést és sávtartás-asszisztenst cipelni, főleg, ha van hozzá egy jó kézi váltó és egy önzáró diffi hátul. És végre szemmel is meg tudtam róla győződni, hogy nem szereltek rá hiperszéles, őrületesen tapadós gumikat, hanem pont olyannak tűnik, amilyennek lennie kell: valaminek, aminek a csúszáshatára még a fény szökési sebessége előtt átléphető. Olyannak, ami a katalógusban nem mutat jól, mert nincs turbója, amitől bárhány lóerős volna, nincs nyomatéka, mert nem turbós, bizonyára nem gyorsul jobban, mint mondjuk egy Mini JCW vagy egy DS3 Racing, de van rá esély, hogy izgulni és nevetni többet lehet benne, mint bármiben, amit ebben az országban az utóbbi tíz évben gyártottak.

És akkor a rosszkedvem oka: az ár. Assur tudja a brit árát, ami 28 000 font. Az tízmillió forint, és akkor még nem számoltunk a regadónkkal és a muris új áfánkkal. Szóval nálunk 11-12 millió forint környékére sanszos kijönni, ami pont teljesen értelmetlenné teszi az egészet. Direkt kikerestem, az AE86, amiről a nevét kapta, 6995 font volt újkorában, 1984-ben. Nem voltam rest kinyomozni a brit infláció alakulását 84-től mostanáig, és az eredmény az, hogy 18 000  font körül lenne a mai ára, ha arányaiban ugyanannyiba kerülne, mint akkor. Ennek a másfélszeresére lőtték be most, amivel nem egy vidám örömautó azoknak a fiatal hülyéknek, akik szeretnének átizzadt pólóban felérni a Fellegvárhoz telente, hanem egy elég drága kupé. Akinek 12 milliója van autóra, az nem huligánkodni akar egy Toyotával.

Tartok tőle, hogy ezért elég nagy részben a Ghosn által is erősen ekézett jen-árfolyam a felelős. Amióta az FT-86 projekt indult, a jen majdnem 60%-ot erősödött a dollárhoz képest. Szóval kitaláltak és elkészítettek egy 6 milliós autót, ami aztán az árfolyamok szétcsúszása és a mi adópolitikánk miatt 12 milliós lett. Ennyiért meg teljes félreértés az egész. Nagyon szomorú vagyok.

Kommentek

  • 2011.12.02 13:03:51Ulrich von Lichtenstein

    Üdv a Posztolónak!

    Tényleg szomorú, hogy műalkotások (vagy ha tetszik felnőtt játékszerek) adminisztrációs úton kerülnek a luxuskategóriába :-(

    A fény szökési sebessége viszont felettébb érdekelne! :-)

    Tisztelettel: Ulrich von Lichtenstein

  • 2011.12.02 13:19:26w a s d

    Arra lennék kíváncsi, egy Golf 2 gti, vagy valami hasonló mennyibe került akkor. Csak mert (ha a 16v gti- t nézzük) az akkori gti és ae86, meg a mostani gti meg ez a gt-86 így párosával elég közel állnak egymáshoz pl. teljesítményben.

  • 2011.12.02 13:20:00jujdejo

    nem értem én azt a 10misire való áfa számítást...

  • 2011.12.02 13:34:37CSÖRR-CSI££

    Erről nekem az "Okos lány" tanmeséje jut eszembe, aki ment is a királyhoz meg nem is, köszönt is a királynak meg nem is, vitt ajándékot meg nem is.

    [link]

    Az álom megvalósult. Tényleg következetesen végigvitték a legjobb koncepciót, csak éppen...

  • 2011.12.02 13:38:10betm3n

    2012-es genezis kupé kell, v6 turbóval
    ugyanannyiért...

  • 2011.12.02 13:39:22phrascarica

    Vegyál egy Smart Roadster Brabust, abban már 120 is kemény, lehúzott tetővel

  • 2011.12.02 13:41:09sunblind

    Rohadtul tökugyanígy gondolom.
    Respect.

  • 2011.12.02 13:46:21fegyvervideoponthu

    be.szaras jol nez ki, de sosem lesz ilyenem, ha tellene sem.

  • 2011.12.02 13:47:10akiak

    jujdejo: az nem a 10 misire van számolva, hanem a reg.díjra. De ha ez az autó mondjuk már EU5-ös kategória, annak jövőre 135e Ft lesz a regisztrációs befizetése, és még így is kurv@ drága...

  • 2011.12.02 13:49:27mátyáskirály

    Jujdejo: gondolom a brit mar brutto ar volt, ezert csak a magyar es brit afa kozti kulonbseggel szamol

  • 2011.12.02 13:51:33JMC

    A brit 28.000 fontból képezni kell a nettó árat (nem tudom ők miket pakolnak rá, forgalmi adó ott is van), majd a kapott számra rátenni a magyar cuccokat (regadó, áfa meg a különböző egyéb szarság). Mivel nem teljesen ugyanazon az áron kapjuk az autókat, mint az angolok (többek közt a nálunk lévő regadó miatt), ezért gyakorlatilag lehetetlen pontos árat mondani. Max intervallumot.

  • 2011.12.02 13:51:41mátyáskirály

    vagy egy john cooper minit

  • 2011.12.02 13:58:12sunblind

    Baszkinemár, valaki számolja már ki pontosan.
    Összesen tizenegymilliónégyszáztízezer-ötszázharmincam van. Meg egy danonjokurt. Ami eladó!

  • 2011.12.02 14:10:44JMC

    sunblind :D

    Egyébként nem is olyan rég 12 milla a WRX STi-k és az EVO-k ligája volt (egyiket-másikat talán még meg is lehet annyiért csippantani). Másfélszer ilyen erősek összkeréken, és van négy rendes ajtajuk, állatkodni meg azokban is lehet. Tetszik nekem is nagyon ez az új Toyota, főleg akkor jönne be, ha annyiba kerülne, mint régebben a Celica, akkor talán lenne esélyen párévesen egyre, de így... ;(

  • 2011.12.02 14:15:23Suraki

    Nem vagyok egy nagy utcai sportkocsi rajongó, de ez most nekem is tetszik. Még a belseje is , kivéve a kályhaezüst undormányokat, de abból nincs sok.
    Ezen az áron sajnos tényleg felejtős. Ezért egy Morgan (!) 3wheelert is kapok, ami a fahrspass csimborasszója és még rommá is ázhatok benne.:-)

  • 2011.12.02 14:31:12CSÖRR-CSI££

    Engedtessék meg egy kis OFF

  • 2011.12.02 14:34:37CSÖRR-CSI££

    (A Nissan GT-R poszthoz nem lehet kommentelni)

    ...és tényleg nem a 2,8-as gyorsulás miatt, hanem az egésznek a tanulságai miatt, és a Mizuno-szan :) -nal készített interjú miatt, ami kiválóan adja vissza azt az attitűdöt, ahogyan mindenkinek (aki autógyártásra adja a fejét) kötelező lenne hozzáállni a munkához.
    Egyébként pedig ugyanez igaz minden más hivatásra, tevékenységre is.
    Nagyon kellett ez a cikk! Karottát agyondícséri a tréner (biztosan ő is ért ahhoz, amit csinál :), a poszt nagyon ott van, Karotta még mindig tud vezetni is, az interjú eszetlen nagy, de kérdem én: "Mi lett volna, ha nincs újra TcTV, és Karotta nem dolgozik ismét aktívan a Tc csapatában?
    Válasz: Ez a cikk nem jött volna létre ebben a formában, és bizony sokkal szegényebbek maradtunk volna. Tessék ezen elgondolkodni! :)

    Amúgy pedig ól riszpekt! ON

  • 2011.12.02 15:15:52Ben Franklin

    Üdv a posztolónak!

    Sajnos az ár reális, hiába számolgatod a font értékét 1984től. Az történt ugyanis, hogy a nyugati átlagfizetések ma sokkal jobban szórnak, mint 1984ben. Azaz már ott is nyílik az olló, amelyik a középosztályt messzire veti az alsó osztályoktól.

    28.000 font éves fizu nem sok.

    35.000 euró éves fizu nem sok, a gazdag országokban éppen átlagos. 45.000 dollár ugyanúgy.

    Számolj ki egy magyar átlag éves fizetést, annyira tartja a marketing a kocsi árát. Miért lenne kevesebb, úgy fogják vinni mint az mx-5öt, annál több pedig nem kell.

    Ha magyar piacra való élményautót akarsz, láss neki a fejlesztésnek!

  • 2011.12.02 15:29:34VDaNi

    baszdkeresztbe

  • 2011.12.02 15:40:42Sayniqua

    Kéne ez a vas.

  • 2011.12.02 15:47:00AndrewT

    Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy amikor megláttam itt a totalcaron a kocsit és a müszaki tartalmat, akkro elkezdett bennem bizseregni valami. Véleményem szerint pont ez az a kocsi, amire sok ember vágyik. Realtív egyszerű, az van benne ami kell, boxer, hátul hajt, toyota. Engem rohadtul nem hat meg hogy már egy focus is helyettem parkol meg, hogy pilota iskola kell hogy tudd a középkonzolt kezelni v egy rádióállomást váltsál. Ez maga a tökély(najo GT-R azért ráver). De ennél több nem kéne. Hosszú évek óta ez az első autó ami lázba hoz. Pénzgyűjtést elkezdtem. :)

    üdv

  • 2011.12.02 15:54:44_Joe

    Az a baj, hogy egy 2.0-ás sperres MX5 is 8.3 millió. Ha arra van kereslet mo.-n, akkor talán erre is lesz, arányaiban lehet, h van annyival jobb, hogy megérje a különbség. (szigorúan annak a szemszögéből, aki egy ilyen árú kocsit megengedhet magának, a probléma, hogy itt még a kettő közti különbséget is viszonylag kevesen költhetik el autóra). Kéne belőle egy fapadosabb verzió, kisebb teljesítménnyel, kisebb motorral. Szerintem 150 lóval is jól lehetne szórakozni.

  • 2011.12.02 16:27:16toronte

    Teljesen egyet tudok érteni a gondolatmenettel. Milyen sikeres modell is lett az MX-5 ezzel a koncepcióval.

    És most ajánlom fel magam megkövezésre,de ebbe az autóba tényleg egy pörgős motor kell, azaz sor4 szívó a Hondától.

    A 150LE kevés lenne szerintem egy sportautóba 1,2-1,3t-hoz. (MX-5 mégis csak közelebb van a tonnához)

  • 2011.12.02 17:10:46poa ogapo

    USA ár mennyi? Abból kell kiindulni ugyanis az a realitás!

  • 2011.12.02 17:20:33BrianHUNboy

    már ne is haragudjon meg senki... de amint az autora tekintettem azonnal ez ugrott be: ez megint egy ráncfelvarrot rx8-as! nézzétek meg teljesen oldarol a kocsit. vegyétek szemügyre a hátsolámpatestet, a kerékjárati íveket, a hátsó diffuzor szinte 100%ig ugynaz ráadásul a kipufogókat se tudták volna máshogy huzni ? az auto összes többi vonalvezetése pedig Infinite. Lehet jo auto és lehet profi auto meg kerülhet x millioba de számomra az látszik hogy összegyurtak pár sikerelemet kevésbé jóra. ez van nekem ez jön le sry!!

  • 2011.12.02 17:43:31echolls

    "Ha ez egy igazságos világ lenne, akkor nekem egy ilyen autóval kellene közlekednem, mert ez pontosan az, amit én szeretek."

    Na, ez elég furcsa. Ha viccnek szánta a filmen szereplő úriember, akkor rendben, de sajnos nekem ebben az esetben igenis komolynak tűnt a Karotta. Mi köze van az igazságos világnak ehhez? Úgy érti, hogyha igazság lenne, több pénze lenne, ergo megvehetné? Mert én úgy értem, hogyha igazság lenne ezt megkapná, és kész. A világ igazságosságát okolni azért, mert nem vásárolhat meg valamit... Elég szomorú.

    A másik, a cikkhez: kerüljön az autó az élvezeti zónájába 70-nél, azaz ne sértsünk törvényeket. De utána felteszi a kérdést, hogy ki meri kiautózni a nagy teljesítményű járműveiből amit ki lehet, közúton. Ez a két dolog azért nem függ össze, mert ez az autó 70-nél élvezetes, de semelyik autónak, és 200 lóval ennek sem a hetven a megengedett tartomány körüli, ahol kiderülhetne mennyivel jobb egy hasonszőrű járműnél.

    Ezt a zöldséget be tudom annak, hogy a Karotta Japánban van, és nagyon tetszik neki amit lát, és lelkendezik, mint egy éretlen tízéves, és pár perc alatt kell ilyen "bánkódásokat" összedobni. És nagyon tetszik, ez az állandó tudósítás, szívesen olvasom.
    Csak ezt egy kicsit furcsa volt olvasni, hallgatni, mert tőle nem nagyon hallottam még ilyet, biztos általában többet gondolkozik, mielőtt beszél.

  • 2011.12.02 17:59:08sunblind

    Csík, mosd már fel, és csattogjatok át a Subaruhoz. Annak az elejében mi van, és mennyibe fáj?

  • 2011.12.02 18:21:54man machine (ex-sexmachine)

    Az ae86-val történő összehasonlítás azért sem jó, mert az tkp. egy hotheccs volt, attól függetlenül, hogy most hogyan tekintenek rá. Meg amúgy is, elég kevés konkurens lesz, könnyű kis kupé nem nagyon van más. Talán a 4C lesz ilyesmi.
    Ahogy elnézem, lesz vagy tíz centi se a sofőr segge, meg az út között, a kormány síkja is szinte függőleges, annyira lent van az egész, nem semmi élmény lehet menni vele. Abban pedig igaza van, hogy igazságtalan, hogy egy ilyen ember ne tudjon megvenni egy ilyen autót. Persze, nem azért igazságtalan, mert ha valaki szeretne valamit, az automatikusan jár neki, de basszus nem írta ezt, hanem rögtönözték egy autókiállítás zűrzavarában.

  • 2011.12.02 18:35:18Gyurma73

    Japánban mennyi az ára?
    hátha lejjebb megy a Yen.
    Amúgy a Yen 3 év alatt több mint a duplájára MENT FEL

  • 2011.12.02 18:36:12w a s d

    @echolls:
    "Ez a két dolog azért nem függ össze, mert ez az autó 70-nél élvezetes, de semelyik autónak, és 200 lóval ennek sem a hetven a megengedett tartomány körüli, ahol kiderülhetne mennyivel jobb egy hasonszőrű járműnél."

    De miért érdekes, hogy jobb- e más autónál, ha ezt tényleg élmény vezetni akár csak 70- nel is?

  • 2011.12.02 18:42:31JMC

    Euro 5 lesz a motorja? Nyilván. Élvezetes lesz vezetni? Nem hinném, az valahol meghalt Euro 2 környékén.

  • 2011.12.02 18:45:59echolls

    @man machine (ex-sexmachine):
    Igen, igen én is ezt írtam, hogy valószínűleg a rögtönzésben, kapkodásban nem gondolta teljesen át mit mond. De a hangsúlya, tekintete (mennyivel jobb egy videó!) nem teljesen ezt árulta el, nekem komolynak tűnt.
    Szerintem a legnagyobb probléma az igazságtalan szóval van.

    @w a s d:
    Ezt a Karottától kérdezd, ő írta.

  • 2011.12.02 19:11:29man machine (ex-sexmachine)

    @echolls: szerintem nem az a kérdés, hogy viccnek szánta-e, vagy sem, hanem hogy szerencsétlenül/félreérthetően/nem tökéletesen/pontatlanul fogalmazott-e, vagy sem. Nem szánta viccnek szerintem sem, de ebből nem is következik, hogy szó szerint kell kielemezni a szavait. Én úgy értelmezem, hogy igazságtalannak tartja, hogy egy jó kvalitású, jó pozícióban levő embernek, akit egy egész ország ismer és elismer, nem kéne, hogy gond legyen egy ilyet megvenni, és ez összekombinálódott a fejében azzal, hogy egyrészt ő ilyen, másrészt még az autó is pont olyan, amilyet ő személy szerint szeretne - egy drifterhangyászt.

  • 2011.12.02 19:19:20korszellem

    Gyerekek,gyerekek!Miért kell hülye szavakon rugózni most,mikor végre Magyarország két legjobb,legviccesebb,legőrültebb autós-újságírója Japánból önti a posztokat???
    Inkább örüljetek,hogy Karotta végre visszatért,mert már nagyon kellett valaki Csikós mellé,aki szórakoztat!(néha azért Winkler is odateszi magát-bár a múltkor kaptam tőle egy hónapos bannt,de nem tudom miért?:)
    Csak így tovább!És köszi!

  • 2011.12.02 19:31:54man machine (ex-sexmachine)

    @korszellem: nem rugózunk, beszélgetünk. Én örülök neki és remélem, hogy ez valami trend, hogy elküldik a fogalmazni tudó újságírókat mindenféle egzotikus helyre, több ezer kilométerekre (Svédo., Jappán), hogy onnan írjanak jó sokat. Jelezném, hogy a palócot is küldözgethetnék.

  • 2011.12.02 19:41:34midnight se

    korszellem:
    "néha azért Winkler is odateszi magát-bár a múltkor kaptam tőle egy hónapos bannt,de nem tudom miért?"
    - azert, mert Winkler egy nagykepu bekepzelt taho paraszt. Mondom ezt ugy, hogy szeretem a cikkeinek stilusat, es eleg muvelt embernek is tunik.

  • 2011.12.02 19:43:03midnight se

    Karotta: A mai Nissan teszt, es ez a cikk... annyira telibe talalt, hogy erdemes volt felkelni megerni a mai napot!

  • 2011.12.02 19:48:21echolls

    @man machine (ex-sexmachine):
    Én azért nem értem, mert szerintem igazságtalan csak két fél, egymással szemben lehet. De most itt ki áll a Karottával szemben? A Toyota, az Élet?
    Erre jobb szót kéne találni, de én nem akarok rajta gondolkozni, gondolkozzon rajta ő. Viszont ez nem igazságtalanság ami vele történik, mert akkor feljelenthetné a bíróságon azt, aki miatt igazságtalanság történt vele, és akkor a bíróság eldönti, kinek van igaza. Én így értelmezem az igazságtalanságot.
    MIndez csak ez azért tűnt fel, mert a Karotta általában olyan szavakat, fordulatokat használ, amelyekbe tartalmilag, és formailag sem lehet belekötni, és nem mond ellent egymásnak két mondata. És ebből látszik, hogy valószínűleg, amikor tesztet készít akkor felépíti, elgondolkozik rajta mit mondjon, és ezért tetszik mindenkinek.

  • 2011.12.02 21:40:21miluman

    [link] jóval olcsóbb lesz az, annyira nem köll bánkódni :)

  • 2011.12.02 22:47:17valifi

    @jmc: teljesen egyetértek kommenteddel, mert nálam pont az említett egyik vas játszik, ez, ennyi pénzért sajnos totál mellé, fail.
    mint japcar tulaj max respect a gtr cikkért..ha 1 órás videóinterjú lenne, eskü h full végignézném azt is...és a gtr tudása...imádnám ha az lenne a köv 3 betűsöm...
    @karotta: azért basszus mutassatok már a bubaru brz-ről is képeket v beszámolót, ha már a technikát a fiastyúkok rakják össze....

  • 2011.12.03 00:28:11w a s d

    @echolls: Nem tudom, de nekem inkább úgy tűnik, a fenti cikkben pont arról van szó, hogy ami egy 500 LE- s mai sportkocsiban 70- nel sétakocsikázás, az más autóval élvezetes "száguldás". És egy ilyen Toyota mondjuk egy GT-R- rel összehasonlítva inkább az utóbbi kategóriába tartozik.

    @miluman
    24.000 dollár? A Genesis Coupe is kint az USA- ban az alatt kezdődik, itthon mégis 10 milliónál följebb indul az ára.

  • 2011.12.03 06:40:28dekás dezső

    jó az elképzelés, pimasz kis jószágnak tűnik. nagy felüdülés lehet átülni egy ilyenbe egy igenkomoly Golf után...
    a piros betétes kormány/ülés, meg a buzi árnyalatú fényezés miatt viszont ezúton küldök egy jó nagy valagbarúgást. (a sajtófotós belső már jobb egy fokkal)

  • 2011.12.03 13:45:03Autopeti

    Nem olyan szép mint vártam volna!
    Azt kell hogy mondjam, az FT86 tanulmányautó brutalitását túlságosan visszafogták, a forma eléggé emlékeztet a Hyundai Genesis-re, ebben a narancsban pedig profilból a 350Z-re is, de a Maseratira semmiképp sem...
    Valahogy a kerekek mérete, elhelyezése is túlságosan egy kompakt autó benyomását kelti mintsem egy sportkocsiét, ettől függetlenül még akár nagyon jó autó is lehet.

  • 2011.12.03 16:22:02Make Valamit

    Takumi hol vagy? Ezek készen vannak, ott a vizespohár app az okostelefonon... passz :)))))))

  • 2011.12.03 18:09:07lokids

    Komoly van vizespohár app telefonhoz? :D Szereznem kell egyet. (meg telefont is hozzá) :D

  • 2011.12.03 21:27:48antimason

    Igazságos (ideális) világban, mindenki megkapná amit szeretne.
    Ő ezt szeretné.

    Egyébként egy Genesis kupé az egész autó. 1 perc környékén, ha azt mondaná itt van mellettem a Hunyadi, elhinném.

  • 2011.12.04 09:39:19Magyeri Imre cigánprímás

    Magyar fizetésekkel felesleges ilyen ÚJ autóról álmélkodni.

    Három évesen, féláron, német piacról esetleg.

  • 2011.12.04 16:44:57به الجزيرة العربية

    inkább egy máz, az origi design ;D

  • 2011.12.06 08:43:57Plumper_

    Magyeri Imre: inkább 10 évesen.

  • 2011.12.06 11:41:18gumifust

    Kulfoldon atlagos lesz az ar , majd hozunk be nemetbol par ev mulva :)

  • 2011.12.06 14:49:23xenuka

    Komoly küzdelem árán sikerült a Toyotának elérnie, hogy a sportkocsija úgy nézzen ki mint egy néhány éves Hunday kupé!

    Ez a majd az utolsó morzsa meglovaglása, meg a nem kell a sok lóerő ... szánalmas.

    Neked az ideális kb egy VFTS Lada lesz ezek alapján.

  • 2011.12.06 19:42:30novi

    a konkurencia (vezess-hu) vezethette is :( állati sótlan cikk lett, pedig a kocsi jobbat érdemelne

  • 2011.12.08 08:19:08sarocker

    "ótvaros dízel cégautó" - De szépen megfogalmaztad!

    És igen. Ez kell! (-ene... :((( )

  • 2014.02.04 15:16:44pig_debil

    Van már turbos változata is, de kissé borsos az alapnak is az ára.
    Én inkább olcsobbért egy GTR2-t vennék.