A BMW ellenszere Mercedes CLS-re

2011.12.12. 13:52

Ebben a kategóriában semmi nincs kőbe vésve, és a BMW másképp is ragadta meg a problémát, mint a többi luxusautó-gyártó. A 6-os Grand Coupé lényegében egy nagyon lapos négyajtós szedán a 6-os kupé stíluselemeivel.

A kígyó elérte a saját farkát. A rossz nyelvek szerint a Mercedes annak idején épp azért készítette a CLS-t, hogy áthidalja az ötös BMW sportossága és az E osztály konzervatív stílusa közti szakadékot. Azóta a Porsche elkészült a Panamerával, az Audi az A7-essel, most pedig a BMW csinált egy ilyen négyajtós kupét, hisz muszáj minden lehetséges területen versenyezni a konkurensekkel. Az az érdekes, hogy a 6-os Grand Coupé a fotók alapján az összes ilyen típus közül messze a legkonzervatívabb. Mintha egy ötöst vagy hetest alaposan kinyújtottak volna egy sodrófával: semmi meglepetés, csak alacsony ablakok és tető, hosszú orr és rövid far, valamint minimális fejtér hátul – ahogy ebben a kategóriában kötelező.

A műszaki megoldásokban sincs igazi meglepetés. A padlólemez az 5-ös és 6-os sorozaté, a váltó a megszokott nyolcfokozatú ZF automata, a motorválaszték pedig három jól ismert darabból áll. A 640i-ba 3 literes sorhatos turbómotor kerül 320 lóerővel, amely így 5,4 másodperc alatt gyorsítja az autót százra. Akinek ennyi kevés lenne, az választhatja a 650i-t 4,4 literes ikerturbós motorral, 450 lóerővel, 4,6 másodperces gyorsulással 100 km/h-ig, akinek pedig az alacsony fogyasztás számít, az a 640d-ben találhat megfelelő partnerre, amelyben háromliteres hathengeres turbódízel dolgozik, méghozzá a legerősebb, 313 lóerős változat. Ezzel ugyanúgy gyorsul a Grand Coupé, mint a benzines hathengeressel.

Minden részletet egyelőre nem ismerünk, de annyi biztos, hogy az autó négy – vagy nagyon komoly szükséghelyzet esetén akár öt – főnek nyújt elegendő helyet, a csomagtartóban pedig maximum 460 liternyi csomag helyezhető el az ülések hajtogatása nélkül. A típus piaci bevezetése jövő tavasszal indul, épp csak 80 ezer euró alatti alapáron.