Talpra állt a Ford

2011.12.30. 16:24

2007 óta először idén haladta meg a kétmilliós értékesítést a Ford az Egyesült Államokban – jelentette a gyár. Az USA autópiacán ezzel 15 százalékos a részesedésük jelenleg.

A kisautók és a haszonjárművek területén ugrottak nagyot: előbbin 20, míg utóbbin 30 százalékos volt a növekedésük 2010-hez képest.

„Azon igyekeztünk, hogy kiváló minőségű, üzemanyag-takarékos autókat és haszonjárműveket gyártsunk, így szerezve újabb vásárlókat. Az üzemanyagárak emelkedtek tavalyhoz képest, a vevőknek ezért a takarékosság még fontosabb tényezővé vált, és több szempontból felülkerekedett a kényelmi és segédfelszereltségeken.” – közli Erich Merkle, a Ford eladási elemzője.

Egy másik jelentés szerint az USA autóeladása idén 1,2 milliós növekedést könyvelhet majd el, elérve a 12,8 milliós értékesítést, ami az utóbbi három év legjobb eredményét jelentené. A Ford lassan talpra ál a tengeren túli piacon. A tragikus 2009-es év - amikor mindössze 1,6 milliót autót adtak el Amerikában – már távolinak tűnik, és a kedvezőbb piaci körülményekre támaszkodva, jól kidolgozott stratégiával rövid időn belül visszatérhetnek a 2006 előtti, masszívan hárommillió fölötti számoktól.