Megjött a Fiesta terepjáró testvére

2012.01.04. 15:56

Az EcoSport korábban is létezett, de erről a világnak ezen a felén alig tudott valaki, mivel kizárólag Latin-Amerikában lehetett vele találkozni. Ott azonban bő 750 ezer példányt adtak el, így a következő generációt, amelyet most mutatnak be, már a világ minden táján forgalmazzák majd.

Amikor a ma már kissé öregecske Fusion még épp csak fejlesztési stádiumban volt, azt hittük, a Ford egy igazi kis szabadidő-autón dolgozik, de később kiderült, hogy csupán egy külsőre célszerűbbnek látszó Fiesta sikerült, amelyet a kis egyterűek ellenfelének szántak. Amit korábban vártunk, az az EcoSport lett volna, de azt csak Brazíliában és a környező országokban árusították. A Fusion azonban nem lett átütő siker, így a Ford most két típussal váltja le: a B-Max-szal, amelyet az Opel Meriva és a hasonló mini-egyterűek ellenfelének szánnak, és az EcoSporttal, amely inkább terepjárós beütésű. A végleges modellt még nem láthatjuk, de a tanulmány-változatot igen, ezt ugyanis hamarosan bemutatják az indiai Új-Delhi Auto Expón.

Az autó megjelenésében egyértelműen az új Ford legújabb stílusát követi jelzésértékű hűtőrácsával, óriási alsó légbeömlőjével, masszív sárvédő-szélesítéseivel és kifelé szélesedő hátsó lámpáival. Az összkép nem kellemetlen, bár a feltűnőbb részletek némelyikén – például a LED-ekből összerakott fényszórókon – látszik az ideiglenes jelleg: ezek a szériamoidellről valószínűleg hiányoznak majd. Annyi így is egyértelmű, hogy az EcoSport nem nehéz terepre való: a kartervédő-szerű képződmény az orrán csak műanyag díszítőelem, és a hasmagasság is csak arra elég, hogy ha földúton kell menni, ott se vonszolja a porban a kipufogórendszert az autó.

Mivel a Fiesta padlólemezét használták a tervezéskor, az EcoSport elvben az összes olyan üzemben gyártható lenne, ahol a Ford kisautóját is gyártják, de a gyáriak szerint még mindig elsőbbséget élveznek az olyan piacok, mint Kína, India vagy Dél-Amerika, ahol a terepjáró-jelleg határozott előnyt jelent. Ennek ellenére valószínű, hogy a végleges modell Európában, sőt, Észak-Amerikában is felbukkan majd, hiszen a Ford manapság igyekszik minden típusát világszerte forgalmazni, hogy a fejlesztési költségek minél hamarabb megtérüljenek.