Bemutatták a családi Fiat 500-ast

2012.02.02. 15:18

Bár más alapokra épül, mint a háromajtós 500-as, az 500L stílusában egyértelműen a sikeres kistestvért követi: lényegében úgy próbálják tálalni, mint a retro-kisautó célszerűbb megfelelőjét.

Az L a Punto alapjaira épül, ám arányaiban már-már az egyterűeket idézi: 414 centis hosszához és 178 centis szélességéhez 166 centiméteres magasság járul. Így a gyáriak szerint öt személy számára is elegendő helyet kínál. A formatervben érdekes módon ötvözték a Fiat 500-as karakterét a Pandánál alkalmazott stíluselemekkel – így a kisebb testvért idézik a hátsó tetőoszlopba integrált, a többinél alacsonyabb, vízszintes tetejű oldalablakok, vagy a sárvédő-szélesítések formája, míg az erősen legömbölyített sarkok, és a rövid orr-rész kialakítása egyértelműen az 500-as megoldásaira emlékeztet.

Az L-nek persze nincs olyan jellegzetes és közismert elődje, mint az 500-asnak, legfeljebb koncepciójában emlékeztet az egykori 600-asból kialakított ős-Multiplára, de a Fiatnál abban bíznak, hogy az új 500-as már elég hívet szerzett ahhoz, hogy a Minihez hasonlóan más modelleket is sikerre vihessen a név és a stílus újrahasznosítása.

A típus műszaki szempontból természetesen a szabvány Fiat megoldásokat hasznosítja. Bár a motorpaletta pontos összetételét egyelőre nem közölték az olaszok, annyit elárultak, hogy háromféle blokkot terveznek beépíteni: a 900-as kéthengeres Twinairt, az 1,4 literes motorcsalád egyes tagjait, illetve az 1,3 literes Multijet II minidízelt.

Az 500L-t élőben a Genfi Autószalonon láthatja először a közönség, a gyártás viszont, amely a Fiat szerbiai üzemében folyik majd, csak később indul, így a piaci bevezetés csak 2012 utolsó negyedévében kezdődhet meg.