Végre egy Kia, ami kéne

2012.02.09. 15:03 - Hírszerkesztő

A Kia Soul ugyan sikeres, de valami mindig hiányzott belőle. Talán a férfias határozottság, az erő kisugárzása, amiből a Miniben, vagy az Alfa MiTóban is sokkal több van. Alighanem a Kia tervezői is érezték, hogy van még hova fejlődni – így születhetett meg a Soul alapjaira a Track'ster, amely szinte szétdurran a tesztoszterontól.

Ha jobban megnézzük, a Kia tanulmányautójában felfedezhetők a Soul alapok. A tetővonal, a hűtőmaszk és a fontosabb méretek lényegében azonosak a két autón. A különbség annyi, hogy a Track'sterben szó szerint van egy jó adag versenyautós karakter. A sárvédőíveket jócskán kiszélesítették, elöl hatalmas légbeömlőt alakítottak ki rajta, oldalt pedig nagy kopoltyúkat vágtak a motorház mögé. A kétajtós kialakítás, az eltérő fényezésű tető és a hátsó lámpákat is tartalmazó hátsó ablak már csak hab a tortán.

A legszebb az egészben, hogy a műszaki tartalom is passzol az autó megjelenéséhez. A gép összkerék-hajtást kapott, az autó orrába pedig kétliteres, 250 lóerős turbómotor került, így a feltűnő részletek zöme szükséges is. A 19 hüvelykes felnik sem csak az öncélú magamutogatást szolgálják, kell a hely a 14 hüvely átmérőjű első féktárcsáknak és a hatdugattyús féknyergeknek. Egy ilyen gép néhány éve még kiváló raliautó-alap lehetett volna, de most is népszerűek a hasonló, nagy teljesítményű utcai autók.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a Kia tervezi-e a Soul egy hasonló változatának bemutatását, de az az érzésünk, ha rászánják a fejlesztéshez szükséges összeget, akkor a Track'sterből hasonlóan kiváló arculatteremtő modell lehetne, mint annak idején a Lancia Delta Integrale, vagy az Audi Quattro volt.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

hosszbordás szíj
KIA CARNIVAL / GRAND CARNIVAL 2.9 CRDi egyterű 2006-2013
2498 Ft
hosszbordás szíj
KIA RIO 1.4 CVVT Ferdehátú 2011-2013
3292 Ft
tömítőgyűrű, főtengely| tömítőgyűrű, vezérműtengely
KIA CLARUS 2.0 i 16V lépcsőshátú 1996-2013
2316 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

How'bout putting a Weiand blower on a Jag in a car park?
The Jag was on sale, they had two free days, a leftover blower and a drag race track was within driving distance. You'd have had the exact same idea too, am I right?