Rajtra kész a Kia hátsókerekes luxuslimója

2012.02.13. 17:57 - Vályi István

Ma a Kia kiszivárogtatta az első, hivatalosnak mondott rajzokat új, KH kódnévre hallgató luxuslimójáról. Ez a Kia első hátsókerekes autója, a gyártó elmondása szerint innovatív, a Kiára jellemző külső formatervet (tigris-hűtőmaszk) és műszaki megoldásokat vonultat fel.

Egyelőre nem tisztázott, hogy a hazai piacon már az idei év első felében bemutatásra kerülő szedán a későbbiekben az amerikai piacot vagy Európát veszi-e célba, mindenesetre a Kia minden tudását ebbe a modellbe süríti.

- Korea nincs messze Kínától. - mondta Papp Tibi az első képek láttán. - Á nem, ez nem vese. Ez egy vesébe oltott single frame - jegyezte meg Winkler.

Gyorsan elismételtük háromszor, hogy innovatív külső, innovatív külső, majd megnyugodtunk. Nem lesz ez rossz, ahhoz túl komolyan veszik.

Kommentek

  • 2012.02.13 19:30:18don't

    ". Ez a Kia első hátsókerekes autója,"
    Ami Kiat eddig lattam mindnek volt első,hátsó kereke.

  • 2012.02.13 19:32:39Sztavrosz_

    nick2005:
    A jót nem szégyen másolni koppintani, de azért a vak is látja hogy nem volt túl sok saját ötletük a formatervet illetően. A designerek munkája leginkább abban merül ki hogy hogyan hozzák össze a sikeres formaterveket egy egységes látszólag új termékben. Ettől még lehet sikeres. De ha presztízst szeretnének oda saját ötlet és/vagy teljesítmény illik.
    A Ford és a volvo anno a focussal S80-al bevállalta és nyert.

  • 2012.02.13 19:49:39Dinsdale Piranha

    Az Audi meg a BMW saját magát koppintja, mindegyik modelljük egyformán néz ki. :)
    Mintha a németek nem koppintanák egymást. Megcsinált a Merci az ML-t, azóta mindegyik németnek van luxusterepjárója. Aztán csinált valamelyik ebből a műfajból egy kisebb méretet, azóta az is van mindegyiknek. Aztán csinált a Merci egy csapott hátú kupé szerű kasznit, azóta már ilyenje is van mindenkinek. Szóval tetszik, nem tetszik, ha egy ötletben pénz van, azt hamarosan mindenki alkalmazni fogja.

  • 2012.02.13 20:05:09waffen55

    nem a szomszédnak kéne autót venni! menjen jól és legyen elérhetőbb a többinél - nyert.

  • 2012.02.13 20:06:51V12 Power

    Eleje 5GT, háta 7er, de ezzel együtt kifejezetten tetszik. Kíváncsian várom, jó lenne, ha a BMW-nek lenne mitől tartania, és újra bizonyítani akarna (összekapná magát).

  • 2012.02.13 20:08:02rxtr

    mi hasonlit mire? uristen az aktualis kocsimodellek mindig annyira kvara hasonlitanak h nem igaz.
    nezzetek meg egy zsir uj Opel Astrat, Hyundai i30-, Seat Leont, WV Polot basszameg mint a tojasok ugy hasonlitanak. szinte tok ugyanazok az elso lampak, hatos lampka, minden! Vicces, de total hulyeseg ezen kiakadni.
    ez a Kia kellene.

  • 2012.02.13 20:12:27vmaast

    Érdekes... Alig van már olyan gyártó, akinek az aktuális modelljénél ne az lenne a fő téma, hogy mire hasonlít, honnan nyúltak... Pedig a küllem, az egyediség egyre inkább fontosabb lesz. Jó autót már mindenki tud ácsolni, de szépet... ;-)

  • 2012.02.13 20:12:54aeroller

    Nekem ez egy Skoda+BMW+C5 egy kis Volvo felharmonikussal. De azért nagyon tetszik, vagy talán éppen azért:)
    Kicit copy, kicit tucat, de az övék...

  • 2012.02.13 20:16:45aeroller

    Valahol egyszer azt hallottam, hogy a keleti kultúrákban(vagy talán csak a japánokra vonatkozott),hogy a másolás náluk az elismerés kategóriájába sorolandó. Persze lehet, hogy ez nem egészen igaz így, mindegy, a grafika alapján bejön nnna...

  • 2012.02.13 20:28:06=Daniken=

    Kína még ettől bőven fényévekre van...spórolós ország, szar minőségü alapanyagból és kisipari fejlesztésekből nem lesz AUTÓ. Mert egyelőre még ez Kína.Koreának tisztelet.
    aeroller: Kínáról hallottad ezt a másolásos marhaságot.ezzel védekeznek, ha Európában megkérdezik tőlük, hogy tudják-e, hogy amit csinálnak, az lopás...(igen, tudják.de leszarják)

  • 2012.02.13 20:38:06kakukp

    V8-as, legalább 7000-es blokkot bele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2012.02.13 20:39:00Ovecskin

    legalább nem úgy másolnak, mint a kínaiak. szerintem fasza lesz.

  • 2012.02.13 20:39:34samot

    Azért a motor maradt Kiàs vagyis egy fing!

  • 2012.02.13 20:39:57Ovecskin

    1.2-es dízelt bele!!!!

  • 2012.02.13 20:41:43aeroller

    =Daniken= Igen ezt a verziót hajlamosabb vagyok elhinni:) Köszi a pontosítást!

  • 2012.02.13 20:49:04akkor meg ez

    Miért veszi itt mindenki biztosra, hogy a koreaiak másolták? Lehet, hogy valamelyik olasz dizájn stúdióból vásárolták a dizájnt (gyönyörű ősrégi magyar szó). Annak idején a Daewoo is tett így. Sőt a német autógyárak is számtalan alkalommal.

    Eszméletlen mennyit fejlődött Dél-Korea az elmúlt 30 évben. Viszont amennyit dolgoznak érte, nem biztos, hogy megéri. Boldogabbak ők sem lettek.

  • 2012.02.13 20:53:11RAMBO

    Már csak az alját kell megrajzolni, de azzal megvárják az VW prototípust.

  • 2012.02.13 20:58:09vmaast

    Lemásolták már rég, csak nem nekünk :DD

  • 2012.02.13 21:00:40akkor meg ez

    aeroller:
    "Valahol egyszer azt hallottam, hogy a keleti kultúrákban(vagy talán csak a japánokra vonatkozott),hogy a másolás náluk az elismerés kategóriájába sorolandó. Persze lehet, hogy ez nem egészen igaz így, mindegy, a grafika alapján bejön nnna..."

    Hát, ha a magyarok lemásolnák mondjuk a svájci életszínvonalat, akkor az azt hiszem az elismerés kategóriájába sorolandó lenne. Személy szerint én elismerném.

  • 2012.02.13 21:07:16vmaast

    Jippijéééééé!!! Időutazááááás ;-)
    Írtam 21:07-kor, és betették 21:00-ra

  • 2012.02.13 21:14:51tiramiska

    Hajtás lánc, motor a kupéból érkezik (ahogyan már többször megírták)..... rossz autó nem lehet....

  • 2012.02.13 21:17:03motor77sport

    Miért kell fikázni mindent ami nem az úgynevezett európai ízlés szerint készül? Ezért fog európa eltűnni a süllyesztőben 50 éven belül. A KIA 'kicsit' több autót ad el mint a BMW, miért lenne rászorulva a koppintásra?

  • 2012.02.13 21:17:27vmaast

    Na persze, rossz autó nem lehet, csak randa. Az új Lexus-ról is csak annyit írtak, hogy hááát...érdekes, de semmiképp sem szép. Mé'? Letört volna a kezük, ha szép is lesz???

  • 2012.02.13 21:18:35vmaast

    motor77sport!
    Légy is több van mint sas, mégsem az lennél következő életedben, nem?

  • 2012.02.13 21:39:03nick2005

    És azért ez a másolás sem úgy működik, hogy megnéz egy másik kocsit, és lemásolja.
    Arra gondolok, hogy a tervezők (designerek) hol az egyik cégnél dolgoznak, hol a másiknál. És hol az egyiknek adják el ötleteiket, hol a másiknak, és az is lehet, hogy az ötletek nem sokat változnak, hanem csak finomodnak. A KIA tervezői közül többen is az Audinál voltak korábban, pl. a magyar Kovács Miklós is és Peter Schreyer is, aki az Audi főtervezője volt.

  • 2012.02.13 21:43:18szemeteske

    Szerintem a legnagyobb formatervezési válságban a Mercedes van manapság. Ha pl. az aktuális S-osztályt a koreaiak követik el mindenki fekve röhögne.

  • 2012.02.13 21:45:57szemeteske

    Egyébként szerintem a Kia Cadenza pl. Európában is megállná a helyét formaterv szempontjából is. Az Optima sem néz ki rosszul, pláne belül.

  • 2012.02.13 21:55:10victor vacendak

    Ez annyira nem is tűnik koppintásnak, mint a Hyundai Genesis...

  • 2012.02.13 22:23:41Gomulka Béla

    Ha olyan jajdenetovább minoségben készítik, mint a BMW/Audi?Mercedes/Jaguar/Lexus-t, akkor annyiba is fog kerulni, mint azok. Lásd az új Hyundai mittudoménhányast, a Passat-méretut. Ha nem, akkor meg attól fog zengeni a világ. A hétéves garanciát olyan dolgokra adják, amik egy átlagos autóban tizenot ev alatt biztosan nem mennek tonkre, úgyhogy nem lesz konnyu dolguk ha el akarják adni.
    Ami a koppintást illeti: az elso fecseszárnyas autó után a tobbi miért nem volt koppintás? Az elso kólásuveg-formájú után a tobbi? Hogyhogy nem koppintás az osszes csapott-hátú otajtós, amelyik a Renault 16 után készult el? És ha az eleje pont nem az Audira és a BMW-re hasonlítana, hanem mondjuk a Peugeot-ra, akkor is ekkora húha volna belole?

  • 2012.02.13 22:37:11atiz

    oszinten szorakoztat, mikor a nemet autogyartokat a kozonseg minosegi jelzokkel illeti.

    szeretnem ezeket az embereket megkerni, hogy szponzoraljak mar ezentul az olajcseres szervizlatogatasaimat, mert a korabbi Subaruimmal ellentetben, a BMW-mnek valahogy mindig sikerul 1 v tobb pajkos meghibasodast produkalnia, amitol a vart szamlaosszeg nagysagrendekkel megugrik a nap vegere.

    Ez meg onmagaban nem is annyira hirerteku, de ez mar igen: fura modon a mellettem levo szervizhelyeken allo autok gazdai sem tulzottan vannak elragadtatva a minosegtol.

    szoval - engem nem zavarna ha a bajorra vagy a stuttgartira vagy banomisen melyikre hasonlitana, ha kepesek lennenek osszerakni ugy, hogy az olajcsereszervizen tenyleg kizarolag az olajat kelljen csereltetnem.

    na joccakat.

  • 2012.02.13 22:54:24magyarcsajok.com

    jó verda

  • 2012.02.13 23:59:19én58

    Szerintem minden oldalról Moszkvics!

  • 2012.02.14 00:29:25kultúrpesszimista

    Nem csúnya, oldalról kifejezetten tetszetősek az arányok. De ez így plagizálásgyűjtemény. Egy kis ez, egy kis az. De mitől Kia? Hol a differentia specifica? Hol az identitás? Eh...

  • 2012.02.14 04:07:28huong

    Lassan nem marad már semmink Európában, csak a rosszízű fikázás, hogy másolat stb. Ez hülyeség, különösen ázsiai szemmel. Itt a mintakövetés a társadalom működési elve - nem individuális a gondolkodás, ezért hermeneutikailag teljességgel érthetetlen a "copyright" fogalma. És túlélik a nagyképű Európát. Ezek a kocsik egyre jobbak ész szebbek. Bármelyik magyar büszkén bevállalhatná az újabb Kia-Hyundai modelleket.

  • 2012.02.14 07:43:10redriot77

    @samot: "Azért a motor maradt Kiàs vagyis egy fing!"

    Van V8-asuk, több mint 400 lóerős. Lásd Hyundai Genesis Sedan.

    Presztizs, presztizs - annak számít akinek az a legfontosabb hogy a szomszéd irigykedjen a kocsijára. Itt nem tudom milyen ára lesz, de odaát jóárasítva vannak a Kiák, Hyundaik. A Genesis Sedan 90%-ban tudja azt amit egy E-osztály vagy egy 530-as BMW - jóval kevesebb pénzért.

  • 2012.02.14 08:30:14Plumper_

    ha ésszerű árhatáron megáll, van esélye, különben nem.
    mert ki vesz koreai autót annyiért, amennyibe egy Mercedes kerül? a koreaiak áresése bődületes néhány év alatt. sőt, kihozod a szalonból, -20%.

  • 2012.02.14 08:35:37Azazuma

    Mind azt irjátok olyan mint a BMW. Pedig ez jelen állapotában egy nagyon elcseszett Volvo. :) Még lehet belőle jó, de így nekem nem tetszik.

  • 2012.02.14 10:07:42Darázs Csaba

    A hátsó fertály Buick Regal/ Opel Insignia:

    [link]

  • 2012.02.14 10:59:50Schütii

    A Kia is úgy próbálkozik, mint a Toyota a Lexussal, vagyis "ötleteket merít" a németektől. Ideje lenne a koreaiaknak is külön brand alatt árulni a luxus(nak szánt)-termékeiket.

  • 2012.02.14 13:30:56sebgutkopf

    Pedig koppintás ez rendesen. Több ponton az új 5-ös bmw-t majmolja. Persze olcsóbb lesz, így Kínában venni fogják.
    Akkor lesz nemulass, ha pár év múlva műszakilag is eléggé megközelíti a pérmium márkákat, bár presztízsben sose veheti fel a versenyt a Kia.

  • 2012.02.14 13:57:36midnignt se - kitiltotta az ommm

    Szemeteske:
    "Szerintem a legnagyobb formatervezési válságban a Mercedes van manapság. Ha pl. az aktuális S-osztályt a koreaiak követik el mindenki fekve röhögne."
    - szerintem meg a Jaguar.
    Jaguar XF= Opel insignia
    Jaguar XJ = Citroen c6

    De a mercinek is van miert szegyenkezni.

  • 2012.02.14 15:44:54hüle

    "Kiára jellemző külső formatervet (tigris-hűtőmaszk) és műszaki megoldásokat vonultat fel"

    A 4. legnagyobb gyarto még szép,hogy nem a 15-20. at fogja koppintani.
    A világon ismerik és szeretik még amerikában is nem véletlenül a 4. mert a világon használati tárgynak vesznek autót persze kelet europa más tészta ott minnél nagyobb és minél drágább ( városba is kell minimum 300le) mégha 10-15 éves a kora vagy a hitel futamidelye annyi az sem baj.

  • 2012.02.14 18:05:36hornando

    Kedves Pista! Kend keveri a Luxuslimó kifejezést a sedan-nal. Értem én, hogy német nyelvterületen ezt az építési formát limousin néven emlegetik, de így, hogy luxuslimól, inkább egy hosszú, nyújtott autóra gondolnék. Természetesen sofőrrel.[link]

  • 2012.02.14 18:29:10baxigáz

    Szerintem Smidteltek....azért sem jár semmi, úgyhogy sima ügy...nálunk jegyeztették be a formatervet, mint eredetit és meg sem kellett jelölniük a BMW-t, a Mercedest, vagy a Lexust, mint forrást....tisztára eredeti mű, de ki nem szarja le, ha jó lesz....jó áron....veszi majd a világ, mint a cukrot....ééés emlékezzünk, anno az első Lexus luxus szedán is az akkori Mercedes s osztályt formázta egy az egyben ééés mi lett belőle? Semmi!

  • 2012.02.14 18:30:37baxigáz

    ...azért az Opel Insignia meg tiszta Volvo S80, akkor miről beszélünk?

  • 2012.02.15 10:07:18akira2

    Egyetértek, nekem is az jutott először az eszembe a képekről, hogy ezt a design-t néhány BMW-ből és a Jaguárból gyúrták össze...
    Nekem leginkább a BMW 6 GranCoupé jött le róla, de ahogy a részleteket nézegetem, egyre több jön elő az 5-ös GT-ből a 7-esből, és a Jag XF-ből...

    [link]

  • 2012.02.15 12:02:49kultúrpesszimista

    2012.02.14 18:05:36hornando

    A luxuslimuzin valahol a Jaguarnál kezdődik és ki tudja, hol ér véget. Talán ki se lehet jelölni a határokat. Nekem mindig ez ugrik be:
    [link](5).jpg

    :)

  • 2012.02.15 12:12:20kultúrpesszimista

    Na még egyszer:
    [link]

  • 2012.02.15 20:17:28Hightech

    A KIA lekoppintotta az "autót" és telepakolta garanciával.

  • 2012.02.16 09:20:09diablos

    Jó lesz ez, de minek!
    Tömeggyártó ne versenyezzen a luxusmárkákkal!

    Az egész autóipar akkor kezdett a feje tetejére állni amikor a luxusmárkák elkezdtek kisautókat gyártani.Tiszta marhaság!Mercedes A-Klasse,SMART mind csak gondokat okozott nekik!
    Ezt látván a tömeggyártók meg elkezdtek feljebb kapaszkodni, de már megint minek?
    A társadalomban is igaz az, hogy az emberek többsége a büdös életben nem fog új luxusautót venni!Egyesek, ha felkapaszkodnak biztosan nem egy nagyobb KIA-ra váltanak az alsóközepesről, hanem a prémium szegmens felé!

    A LEXUS a legjobb példa, hogy hiába felel meg az elvárásoknak a termék, soha nem fogadják be a "magasabb" körök!Európában!

    A koreaiak és a feltörekvő márkák helyében max. felső méretosztályú, de semmiképp sem "prémium" autókat gyártanék relatíve kedvező áron!A kiváló minőség idővel meghozzá a közönséget is!


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

törlőlapát
KIA SORENTO 2.5 CRDi zárt terepjáró 2006-2013
2112 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

I bet you’d want it too
There is a brief, although revealing, comment in the car’s documentation: "Modified for motorsport purposes; only valid with technical manual.”