Rajtra kész a Kia hátsókerekes luxuslimója

2012.02.13. 17:57 - Vályi István

Ma a Kia kiszivárogtatta az első, hivatalosnak mondott rajzokat új, KH kódnévre hallgató luxuslimójáról. Ez a Kia első hátsókerekes autója, a gyártó elmondása szerint innovatív, a Kiára jellemző külső formatervet (tigris-hűtőmaszk) és műszaki megoldásokat vonultat fel.

Egyelőre nem tisztázott, hogy a hazai piacon már az idei év első felében bemutatásra kerülő szedán a későbbiekben az amerikai piacot vagy Európát veszi-e célba, mindenesetre a Kia minden tudását ebbe a modellbe süríti.

- Korea nincs messze Kínától. - mondta Papp Tibi az első képek láttán. - Á nem, ez nem vese. Ez egy vesébe oltott single frame - jegyezte meg Winkler.

Gyorsan elismételtük háromszor, hogy innovatív külső, innovatív külső, majd megnyugodtunk. Nem lesz ez rossz, ahhoz túl komolyan veszik.

Kommentek

  • 2012.02.13 18:09:55soproni1

    Kiától félnetek jó lesz.....

  • 2012.02.13 18:19:07bexxter

    Kicsit a hátulja is bmw-s..

  • 2012.02.13 18:27:38LongJohnHolmes

    Hát igen. A hátsókerékhajtás nagy koppintás.
    Bár az elsőkerék-hajtást is alkalmazzák az autóiparban, de az még elmenne. Az összkerékhajtás nem elegáns egy sportkocsinál.

    Talán ha csak a jobb vagy a bal oldali kerekek lennének hajtottak, akkor nem lenne koppintás.

  • 2012.02.13 18:29:20hobot

    Ha szétválasztjuk azt a hűtőmaszkot akkor tiszta BMW. Első lámpák az 5ösből, hátsók a 7esből. A profil is stimmel, hátsókerék-hajtás is. Még a hokiütő is ott van az ablakban.

  • 2012.02.13 18:29:33Sztavrosz_

    Elölről Skoda hátulról bmw oldalról jaguár érzést kelt. Kár mert akár megfoghana az egyediségével is arra azt mondanánk ez igen. Mindenesetre bizakodóan várjuk főleg az árcédulát. A Sorento végülis bejött nekik azis kicsit "olyan mint" de olcsóbb.

  • 2012.02.13 18:36:31Főkekec

    Szerintem a segge kifejezetten Lexus LS 600, de akárhogyan is, komolyan kell venni!

  • 2012.02.13 19:03:28carlos z.

    Nehogy mán lenézzük a koreai masinákat! Oké, hogy mától a kozmoszt is kiikszelhetjük, de azért nemá, naa..))

  • 2012.02.13 19:11:48559

    Hát ez nagyon ott van a szeren! Már csak ezt is jóárasítani kellene!

  • 2012.02.13 19:12:10robot_

    az se vezetne sehova ha az autogyertok is elkezdenek azt mint az apple meg a samsung.
    ha hasonlit, hat hasonlit. a verseny arrol is szol h hany dollarbol tudjak eloallitani darabjat, es milyen arressel adjak. Persze ha eleve veszteseges, luxusauto kategorianak szamit ez - ezt nem tudom - akkor hulyeseg ha megcsinaljak, mert vesztesegen mindig altalaban preztizshez jut egy gyarto, mert kiemelkedot alkot, meg ha nem is keres rajta, de igy ennek nem lenne ertelme, mert koppintassal nem lehet preztiszt szerezni. Mas kerdes h a nagyon veszteseges autok altalaban csak a tanulmany autok..stb. Amibol egyaltalan nem lesz ertekesites.

  • 2012.02.13 19:22:25nick2005

    Szerintem hülyeség azt keresni állandóan egy-egy új típusnál, hogy na ez meg mire hasonlít? Így ha nem is hasonlít mindenki képes belegondolni valamit. Még nincs sok hozzászólás, de már van Skoda, 5-ös BMW, 7-es BMW, Audi, Lexus, Jaguár. És még a hátsókerék meghajtás is koppintás :) honnan ? a 120-as Skodától?
    Egy-egy kategóriában nem lehet annyira új dolgokat alkotni.
    A koreaiakkal nincs semmi gond, egyre jobb kocsikat gyárt a Hyundai és a KIA is (végülis egy cég). Ráadásul messze ők adják a leghosszabb garanciát is (5 illetve 7 év). Ma már igencsak komolyan kell velük számolni.

  • 2012.02.13 19:30:18don't

    ". Ez a Kia első hátsókerekes autója,"
    Ami Kiat eddig lattam mindnek volt első,hátsó kereke.

  • 2012.02.13 19:32:39Sztavrosz_

    nick2005:
    A jót nem szégyen másolni koppintani, de azért a vak is látja hogy nem volt túl sok saját ötletük a formatervet illetően. A designerek munkája leginkább abban merül ki hogy hogyan hozzák össze a sikeres formaterveket egy egységes látszólag új termékben. Ettől még lehet sikeres. De ha presztízst szeretnének oda saját ötlet és/vagy teljesítmény illik.
    A Ford és a volvo anno a focussal S80-al bevállalta és nyert.

  • 2012.02.13 19:49:39Dinsdale Piranha

    Az Audi meg a BMW saját magát koppintja, mindegyik modelljük egyformán néz ki. :)
    Mintha a németek nem koppintanák egymást. Megcsinált a Merci az ML-t, azóta mindegyik németnek van luxusterepjárója. Aztán csinált valamelyik ebből a műfajból egy kisebb méretet, azóta az is van mindegyiknek. Aztán csinált a Merci egy csapott hátú kupé szerű kasznit, azóta már ilyenje is van mindenkinek. Szóval tetszik, nem tetszik, ha egy ötletben pénz van, azt hamarosan mindenki alkalmazni fogja.

  • 2012.02.13 20:05:09waffen55

    nem a szomszédnak kéne autót venni! menjen jól és legyen elérhetőbb a többinél - nyert.

  • 2012.02.13 20:06:51V12 Power

    Eleje 5GT, háta 7er, de ezzel együtt kifejezetten tetszik. Kíváncsian várom, jó lenne, ha a BMW-nek lenne mitől tartania, és újra bizonyítani akarna (összekapná magát).

  • 2012.02.13 20:08:02rxtr

    mi hasonlit mire? uristen az aktualis kocsimodellek mindig annyira kvara hasonlitanak h nem igaz.
    nezzetek meg egy zsir uj Opel Astrat, Hyundai i30-, Seat Leont, WV Polot basszameg mint a tojasok ugy hasonlitanak. szinte tok ugyanazok az elso lampak, hatos lampka, minden! Vicces, de total hulyeseg ezen kiakadni.
    ez a Kia kellene.

  • 2012.02.13 20:12:27vmaast

    Érdekes... Alig van már olyan gyártó, akinek az aktuális modelljénél ne az lenne a fő téma, hogy mire hasonlít, honnan nyúltak... Pedig a küllem, az egyediség egyre inkább fontosabb lesz. Jó autót már mindenki tud ácsolni, de szépet... ;-)

  • 2012.02.13 20:12:54aeroller

    Nekem ez egy Skoda+BMW+C5 egy kis Volvo felharmonikussal. De azért nagyon tetszik, vagy talán éppen azért:)
    Kicit copy, kicit tucat, de az övék...

  • 2012.02.13 20:16:45aeroller

    Valahol egyszer azt hallottam, hogy a keleti kultúrákban(vagy talán csak a japánokra vonatkozott),hogy a másolás náluk az elismerés kategóriájába sorolandó. Persze lehet, hogy ez nem egészen igaz így, mindegy, a grafika alapján bejön nnna...

  • 2012.02.13 20:28:06=Daniken=

    Kína még ettől bőven fényévekre van...spórolós ország, szar minőségü alapanyagból és kisipari fejlesztésekből nem lesz AUTÓ. Mert egyelőre még ez Kína.Koreának tisztelet.
    aeroller: Kínáról hallottad ezt a másolásos marhaságot.ezzel védekeznek, ha Európában megkérdezik tőlük, hogy tudják-e, hogy amit csinálnak, az lopás...(igen, tudják.de leszarják)

  • 2012.02.13 20:38:06kakukp

    V8-as, legalább 7000-es blokkot bele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 2012.02.13 20:39:00Ovecskin

    legalább nem úgy másolnak, mint a kínaiak. szerintem fasza lesz.

  • 2012.02.13 20:39:34samot

    Azért a motor maradt Kiàs vagyis egy fing!

  • 2012.02.13 20:39:57Ovecskin

    1.2-es dízelt bele!!!!

  • 2012.02.13 20:41:43aeroller

    =Daniken= Igen ezt a verziót hajlamosabb vagyok elhinni:) Köszi a pontosítást!

  • 2012.02.13 20:49:04akkor meg ez

    Miért veszi itt mindenki biztosra, hogy a koreaiak másolták? Lehet, hogy valamelyik olasz dizájn stúdióból vásárolták a dizájnt (gyönyörű ősrégi magyar szó). Annak idején a Daewoo is tett így. Sőt a német autógyárak is számtalan alkalommal.

    Eszméletlen mennyit fejlődött Dél-Korea az elmúlt 30 évben. Viszont amennyit dolgoznak érte, nem biztos, hogy megéri. Boldogabbak ők sem lettek.

  • 2012.02.13 20:53:11RAMBO

    Már csak az alját kell megrajzolni, de azzal megvárják az VW prototípust.

  • 2012.02.13 20:58:09vmaast

    Lemásolták már rég, csak nem nekünk :DD

  • 2012.02.13 21:00:40akkor meg ez

    aeroller:
    "Valahol egyszer azt hallottam, hogy a keleti kultúrákban(vagy talán csak a japánokra vonatkozott),hogy a másolás náluk az elismerés kategóriájába sorolandó. Persze lehet, hogy ez nem egészen igaz így, mindegy, a grafika alapján bejön nnna..."

    Hát, ha a magyarok lemásolnák mondjuk a svájci életszínvonalat, akkor az azt hiszem az elismerés kategóriájába sorolandó lenne. Személy szerint én elismerném.

  • 2012.02.13 21:07:16vmaast

    Jippijéééééé!!! Időutazááááás ;-)
    Írtam 21:07-kor, és betették 21:00-ra

  • 2012.02.13 21:14:51tiramiska

    Hajtás lánc, motor a kupéból érkezik (ahogyan már többször megírták)..... rossz autó nem lehet....

  • 2012.02.13 21:17:03motor77sport

    Miért kell fikázni mindent ami nem az úgynevezett európai ízlés szerint készül? Ezért fog európa eltűnni a süllyesztőben 50 éven belül. A KIA 'kicsit' több autót ad el mint a BMW, miért lenne rászorulva a koppintásra?

  • 2012.02.13 21:17:27vmaast

    Na persze, rossz autó nem lehet, csak randa. Az új Lexus-ról is csak annyit írtak, hogy hááát...érdekes, de semmiképp sem szép. Mé'? Letört volna a kezük, ha szép is lesz???

  • 2012.02.13 21:18:35vmaast

    motor77sport!
    Légy is több van mint sas, mégsem az lennél következő életedben, nem?

  • 2012.02.13 21:39:03nick2005

    És azért ez a másolás sem úgy működik, hogy megnéz egy másik kocsit, és lemásolja.
    Arra gondolok, hogy a tervezők (designerek) hol az egyik cégnél dolgoznak, hol a másiknál. És hol az egyiknek adják el ötleteiket, hol a másiknak, és az is lehet, hogy az ötletek nem sokat változnak, hanem csak finomodnak. A KIA tervezői közül többen is az Audinál voltak korábban, pl. a magyar Kovács Miklós is és Peter Schreyer is, aki az Audi főtervezője volt.

  • 2012.02.13 21:43:18szemeteske

    Szerintem a legnagyobb formatervezési válságban a Mercedes van manapság. Ha pl. az aktuális S-osztályt a koreaiak követik el mindenki fekve röhögne.

  • 2012.02.13 21:45:57szemeteske

    Egyébként szerintem a Kia Cadenza pl. Európában is megállná a helyét formaterv szempontjából is. Az Optima sem néz ki rosszul, pláne belül.

  • 2012.02.13 21:55:10victor vacendak

    Ez annyira nem is tűnik koppintásnak, mint a Hyundai Genesis...

  • 2012.02.13 22:23:41Gomulka Béla

    Ha olyan jajdenetovább minoségben készítik, mint a BMW/Audi?Mercedes/Jaguar/Lexus-t, akkor annyiba is fog kerulni, mint azok. Lásd az új Hyundai mittudoménhányast, a Passat-méretut. Ha nem, akkor meg attól fog zengeni a világ. A hétéves garanciát olyan dolgokra adják, amik egy átlagos autóban tizenot ev alatt biztosan nem mennek tonkre, úgyhogy nem lesz konnyu dolguk ha el akarják adni.
    Ami a koppintást illeti: az elso fecseszárnyas autó után a tobbi miért nem volt koppintás? Az elso kólásuveg-formájú után a tobbi? Hogyhogy nem koppintás az osszes csapott-hátú otajtós, amelyik a Renault 16 után készult el? És ha az eleje pont nem az Audira és a BMW-re hasonlítana, hanem mondjuk a Peugeot-ra, akkor is ekkora húha volna belole?

  • 2012.02.13 22:37:11atiz

    oszinten szorakoztat, mikor a nemet autogyartokat a kozonseg minosegi jelzokkel illeti.

    szeretnem ezeket az embereket megkerni, hogy szponzoraljak mar ezentul az olajcseres szervizlatogatasaimat, mert a korabbi Subaruimmal ellentetben, a BMW-mnek valahogy mindig sikerul 1 v tobb pajkos meghibasodast produkalnia, amitol a vart szamlaosszeg nagysagrendekkel megugrik a nap vegere.

    Ez meg onmagaban nem is annyira hirerteku, de ez mar igen: fura modon a mellettem levo szervizhelyeken allo autok gazdai sem tulzottan vannak elragadtatva a minosegtol.

    szoval - engem nem zavarna ha a bajorra vagy a stuttgartira vagy banomisen melyikre hasonlitana, ha kepesek lennenek osszerakni ugy, hogy az olajcsereszervizen tenyleg kizarolag az olajat kelljen csereltetnem.

    na joccakat.

  • 2012.02.13 22:54:24magyarcsajok.com

    jó verda

  • 2012.02.13 23:59:19én58

    Szerintem minden oldalról Moszkvics!

  • 2012.02.14 00:29:25kultúrpesszimista

    Nem csúnya, oldalról kifejezetten tetszetősek az arányok. De ez így plagizálásgyűjtemény. Egy kis ez, egy kis az. De mitől Kia? Hol a differentia specifica? Hol az identitás? Eh...

  • 2012.02.14 04:07:28huong

    Lassan nem marad már semmink Európában, csak a rosszízű fikázás, hogy másolat stb. Ez hülyeség, különösen ázsiai szemmel. Itt a mintakövetés a társadalom működési elve - nem individuális a gondolkodás, ezért hermeneutikailag teljességgel érthetetlen a "copyright" fogalma. És túlélik a nagyképű Európát. Ezek a kocsik egyre jobbak ész szebbek. Bármelyik magyar büszkén bevállalhatná az újabb Kia-Hyundai modelleket.

  • 2012.02.14 07:43:10redriot77

    @samot: "Azért a motor maradt Kiàs vagyis egy fing!"

    Van V8-asuk, több mint 400 lóerős. Lásd Hyundai Genesis Sedan.

    Presztizs, presztizs - annak számít akinek az a legfontosabb hogy a szomszéd irigykedjen a kocsijára. Itt nem tudom milyen ára lesz, de odaát jóárasítva vannak a Kiák, Hyundaik. A Genesis Sedan 90%-ban tudja azt amit egy E-osztály vagy egy 530-as BMW - jóval kevesebb pénzért.

  • 2012.02.14 08:30:14Plumper_

    ha ésszerű árhatáron megáll, van esélye, különben nem.
    mert ki vesz koreai autót annyiért, amennyibe egy Mercedes kerül? a koreaiak áresése bődületes néhány év alatt. sőt, kihozod a szalonból, -20%.

  • 2012.02.14 08:35:37Azazuma

    Mind azt irjátok olyan mint a BMW. Pedig ez jelen állapotában egy nagyon elcseszett Volvo. :) Még lehet belőle jó, de így nekem nem tetszik.

  • 2012.02.14 10:07:42Darázs Csaba

    A hátsó fertály Buick Regal/ Opel Insignia:

    [link]

  • 2012.02.14 10:59:50Schütii

    A Kia is úgy próbálkozik, mint a Toyota a Lexussal, vagyis "ötleteket merít" a németektől. Ideje lenne a koreaiaknak is külön brand alatt árulni a luxus(nak szánt)-termékeiket.

  • 2012.02.14 13:30:56sebgutkopf

    Pedig koppintás ez rendesen. Több ponton az új 5-ös bmw-t majmolja. Persze olcsóbb lesz, így Kínában venni fogják.
    Akkor lesz nemulass, ha pár év múlva műszakilag is eléggé megközelíti a pérmium márkákat, bár presztízsben sose veheti fel a versenyt a Kia.

  • 2012.02.14 13:57:36midnignt se - kitiltotta az ommm

    Szemeteske:
    "Szerintem a legnagyobb formatervezési válságban a Mercedes van manapság. Ha pl. az aktuális S-osztályt a koreaiak követik el mindenki fekve röhögne."
    - szerintem meg a Jaguar.
    Jaguar XF= Opel insignia
    Jaguar XJ = Citroen c6

    De a mercinek is van miert szegyenkezni.

  • 2012.02.14 15:44:54hüle

    "Kiára jellemző külső formatervet (tigris-hűtőmaszk) és műszaki megoldásokat vonultat fel"

    A 4. legnagyobb gyarto még szép,hogy nem a 15-20. at fogja koppintani.
    A világon ismerik és szeretik még amerikában is nem véletlenül a 4. mert a világon használati tárgynak vesznek autót persze kelet europa más tészta ott minnél nagyobb és minél drágább ( városba is kell minimum 300le) mégha 10-15 éves a kora vagy a hitel futamidelye annyi az sem baj.

  • 2012.02.14 18:05:36hornando

    Kedves Pista! Kend keveri a Luxuslimó kifejezést a sedan-nal. Értem én, hogy német nyelvterületen ezt az építési formát limousin néven emlegetik, de így, hogy luxuslimól, inkább egy hosszú, nyújtott autóra gondolnék. Természetesen sofőrrel.[link]

  • 2012.02.14 18:29:10baxigáz

    Szerintem Smidteltek....azért sem jár semmi, úgyhogy sima ügy...nálunk jegyeztették be a formatervet, mint eredetit és meg sem kellett jelölniük a BMW-t, a Mercedest, vagy a Lexust, mint forrást....tisztára eredeti mű, de ki nem szarja le, ha jó lesz....jó áron....veszi majd a világ, mint a cukrot....ééés emlékezzünk, anno az első Lexus luxus szedán is az akkori Mercedes s osztályt formázta egy az egyben ééés mi lett belőle? Semmi!

  • 2012.02.14 18:30:37baxigáz

    ...azért az Opel Insignia meg tiszta Volvo S80, akkor miről beszélünk?

  • 2012.02.15 10:07:18akira2

    Egyetértek, nekem is az jutott először az eszembe a képekről, hogy ezt a design-t néhány BMW-ből és a Jaguárból gyúrták össze...
    Nekem leginkább a BMW 6 GranCoupé jött le róla, de ahogy a részleteket nézegetem, egyre több jön elő az 5-ös GT-ből a 7-esből, és a Jag XF-ből...

    [link]

  • 2012.02.15 12:02:49kultúrpesszimista

    2012.02.14 18:05:36hornando

    A luxuslimuzin valahol a Jaguarnál kezdődik és ki tudja, hol ér véget. Talán ki se lehet jelölni a határokat. Nekem mindig ez ugrik be:
    [link](5).jpg

    :)

  • 2012.02.15 12:12:20kultúrpesszimista

    Na még egyszer:
    [link]

  • 2012.02.15 20:17:28Hightech

    A KIA lekoppintotta az "autót" és telepakolta garanciával.

  • 2012.02.16 09:20:09diablos

    Jó lesz ez, de minek!
    Tömeggyártó ne versenyezzen a luxusmárkákkal!

    Az egész autóipar akkor kezdett a feje tetejére állni amikor a luxusmárkák elkezdtek kisautókat gyártani.Tiszta marhaság!Mercedes A-Klasse,SMART mind csak gondokat okozott nekik!
    Ezt látván a tömeggyártók meg elkezdtek feljebb kapaszkodni, de már megint minek?
    A társadalomban is igaz az, hogy az emberek többsége a büdös életben nem fog új luxusautót venni!Egyesek, ha felkapaszkodnak biztosan nem egy nagyobb KIA-ra váltanak az alsóközepesről, hanem a prémium szegmens felé!

    A LEXUS a legjobb példa, hogy hiába felel meg az elvárásoknak a termék, soha nem fogadják be a "magasabb" körök!Európában!

    A koreaiak és a feltörekvő márkák helyében max. felső méretosztályú, de semmiképp sem "prémium" autókat gyártanék relatíve kedvező áron!A kiváló minőség idővel meghozzá a közönséget is!


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

Second-hand Japanese cars
for everyone!
Who would have thought that the Japanese cars that have never been sold outside of the country and which we love so much would one day show up everywhere from Kenya to Bangladesh?