Hírek Hírek

Megmutatták az Audi nyerő szörnyetegét

2012.03.01. 11:38 - Hírszerkesztő

Az Audi több mint tíz éve uralja a Le Mans-i 24 órás mezőnyét, és úgy néz ki, egyelőre nem is szeretnék, ha ez változna. Ezért most elkészítették az R18 új változatát, az e-Tront, amelybe a dízelmotor mellett egyfajta hibrid hajtás is került.

Az R18 eddig sem a szépségéről volt híres, és az új változat, ha lehet, még zavarosabb jelenség – ami persze elsősorban az új festésnek köszönhető. Ha vannak is aerodinamikai változtatások a tavalyi modellhez képest, nem jelentősek – ami más lett, az a hajtásrendszer. A bevált, nagyjából 510 lóerős, V6-os turbódízel versenymotor mellett egy lendkerekes KERS rendszert is beépítettek, hasonlót ahhoz, amelyet a Williams fejlesztett a Porsche 911 GT3-as számára. A különbség annyi, hogy az Audi rendszere nem tudja csak villamos üzemben hajtani az autót. Az új rendszer egyébként az összkerékhajtás imitációjaként is szolgál, hisz a villanymotor a két első kerékre dolgozik – így az e-Tronra joggal kerülhetett fel a Quattro felirat. Így a Toyotához hasonlóan az Audi is vegyes hajtással indul Le Mansban, ami nagy valószínűséggel ahhoz vezet, hogy a 2012-es győztes már hibrid versenygép lesz.

A hibrid rendszerhez kapcsolódóan új, szénszálas házú sebességváltót is fejlesztettek az R18-hoz, először a hosszú távú sportkocsiversenyek történetében. Az Audi azonban biztonsági játékot játszik: indítanak egy R18 Ultra nevű autót is, amely lényegében azonos az e-Tronnal, kivéve, hogy ebbe az autóba nem kerül be a KERS, azaz ha az új készülék mégsem bizonyulna elég megbízhatónak, még mindig nyitva hagyják a lehetőséget a győzelem megszerzésére.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

fékpofakészlet
SUZUKI LIANA 1.6 4WD Kombi 2005-2007
5534 Ft
tömítőgyűrű, szelepszár
SUZUKI LIANA 1.6 4WD Kombi 2002-2007
432 Ft
olajszűrő
SUZUKI LIANA 2.3 Kombi 2004-2007
1682 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The Hungarian BMW is beautiful
This design has far more character than what the designers at BMW ever achieve. Will it ever go into production? We all know the answer.