i-oniq: az autók sötét jövője?

2012.03.03. 08:10

Érdekes fazonú tanulmányautóval lepi meg a közönséget a koreai gyártó: elegáns, hosszú orrú kupénak indul, a végén inkább már kombi, de olyan testes, vaskos jelenség, mint egy hobbiterepjáró. Egyszerű vonalú, de az arányai eladják – ha a BMW mutogatná vesékkel, simán elmenne X4-esnek, és tarolnának vele.

Ami viszont zavarbaejtő, hogy a súlyosnak tűnő autóba csupán egy 1000 köbcentis háromhengeres benzinmotor jutott, némi villanymotoros segítséggel. A kombinált teljesítmény 109 lóerő, ami a sportos fazonhoz minimum vérszegénynek tűnik. Persze szép dolog a 120 km-es elektromos hatótávolság, a 700 kilométer egy tankkal és a 45 g/km-es szén-dioxid-emisszió – ami egyébként 2-3 liter környéki fogyasztást feltételez – de rossz belegondolni, hogy micsoda vánszorgást művelhet ez az erőt sugárzó autó, és milyen könnyedén előzgethetik a Kia Picantók, miközben megpróbál eljutni A pontból B-be.

Az i-oniq persze még csak tanulmány, és valószínűbb, hogy stílusával befolyásolja majd a Hyundai sorozatgyártású termékeit, mint ezzel a kiskocsiba való hajtásrendszerrel, de úgy néz ki, el kell fogadnunk, hogy a hagyományos értelemben vett autóvezetés, és annak élvezhetősége az autógyártók egy jelentős része számára nem része a jövőképnek.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!