2012.03.08. 17:34

Először is, itt a kávékeverék-nevű kompakt-SUV, a Mokka. A névválasztást megmagyarázza a sajtóanyag. Hiszen a Coffea Arabica-kávészemekből készült kávé kifinomult, karakteres és gazdag ízzel. Ez komoly. Mindenesetre az biztos, hogy a VW Tiguan-méretű típussal leginkább a Nissan Qashqai és a Škoda Yeti babérjaira törnek.

A sajtóanyag tartalmazott ugyanis némi dynamic driving experience-szerű hablatyot, de nem kell neki bedőlni. Ez egy kicsi SUV, a rá jellemző menettulajdonságokkal, nem egy vadászgép. A Mokka kapható lesz 115 lóerős 1,6-ossal, elsőkerekesként, de akár 140 lóerős 1,4-es turbómotorral is. Dízelfronton a már jól ismert 130 lóerős 1.7 CDTI a nyerő.

Táblafelismerőtől ortopéd ülésig rendelhető hozzá minden. A beltér meglepően nagynak és tágasnak tűnik, ráadásul még csomagtartó is akad. A műszerfal és a középkonzol az Astrából és Insigniából jól ismert gombokkal és kapcsolókkal, de főleg formákkal operál, bár a szürke árnyalatai elvettek állítólagos vidámságából.

A Mokka mellé Opelék még szervíroztak egy érdekességet: a RAD E villanybicikli állítólag hiperkönnyű anyagokból készült (bár azt nem írják le, hány kiló), 240 wattos villanymotorját egy kompakt akkupakk táplálja ezzel 60-145 kilométeres hatótávot tud. A Mokkához kapható biciklitartóra erősítve pedig menet közben az autótól kap delejt egy tápkábelen keresztül és feltöltődik. Ügyes ötlet, kár, hogy egyelőre a RAD E nem kapható.

Jópofa a Mokka, de azért nem egy esztétikai bravúr. Az esztétikai bravúrt úgy hívják, hogy Astra OPC.

Már az alap kupé, a GTC is a jelen legszebb kompakt háromajtósa, de az agresszív OPC-dizájnelemek olyan tökéletesen illeszkednek hozzá, mint gyerekfenék a bilire. És mivel már az előző OPC is egy remek hot hatch volt, így most sincs okunk kételkedni benne.

Hiszen adott minden, ami kell. Az alumínium, függőcsapszeges futómű, a 280 lóerős, kétliteres turbómotor 400 newtonméterrel, a mechanikus sperrdifi és a hatfokozatú kéziváltó. Na és a harapós Brembo-fékek, a könnyített ülésváz... Ne fogadjanak rá nagy tételben, hogy a Mégane RS-t nem taszítja le trónjáról. Vicces extra lehet az inverz bőrkárpit, amikor a jobb és bal oldali ülések egymás inverz képei (piros ülőlap-fekete oldaltámasz kontra fekete ülőlap-piros oldaltámasz).

De a lényeg nem ez, hanem, hogy nem csak piszok jól néz ki, de valószínűleg az is.