Jöhet a hathengeres Ferrari

2012.03.27. 11:47

Egyre feszesebb a kötél a hagyományos sportkocsi-építés nyaka körül. A fogyasztás csökkentését célzó szén-dioxid-kibocsátási korlátozások és a folyamatosan szigorodó károsanyag-kibocsátási szabványok mellett egyre nehezebb a Ferrari dolga is, de már dolgoznak a megoldáson.

Maranello egyik trükkje egy saját fejlesztésű hibrid hajtásrendszer bevetése lesz, amellyel elérhetik, hogy a legnagyobb és legerősebb Ferrari motorok is megfelelhessenek minden előírásnak. Ahogy Amadeo Felisa ügyvezető igazgató fogalmazott, ez az egyetlen módja, hogy továbbra is a kínálatban tartsák a V12-es motorokat. Ugyanakkor azt sem zárta ki, hogy kisebb méretű és hengerszámú motorokat is bemutasson a Ferrari. „Még Észak-Amerikában is, ahol néhány éve még nyolc henger volt a minimum, érezhetően változik a vásárlók hozzáállása, így már gondolkodhatunk a hengerszám csökkentésén” – fogalmazta meg a Ferrari első embere.

A Ferrari korábban csak versenyautókban használt V6-os vagy kisebb hengerszámú motorokat saját neve alatt, az egyetlen hathengeres utcai modelljük – épp a márkanév védelmében – Dino néven készült, az ágaskodó lovas jelvény vagy Ferrari felirat nélkül. Ennek ellenére nem elképzelhetetlen, hogy később a California, vagy akár a 458-as utódja már kisebb, feltöltős hathengeres motorral készül majd, a kisebb fogyasztás érdekében.