A Mercedes elpazarolt egy évtizedet?

2012.04.12. 06:03 - Hírszerkesztő

A Daimler AG. éves közgyűlésén szólalt fel Ingo Speich, a vállalat egyik részvényesének képviselője. Az Union Investment nevű cég nevében beszélt ugyan, de állítólag vastaps követte szavait.

Mindez azért érdekes, mert úgy tűnik, Speich csak megfogalmazta azokat az aggályokat, amelyek a többi tulajdonos fejében is megfordultak. „A Mercedes már nem a prémium-szektor mércéje, mint korábban volt.” – idézi a Die Presse a befektetési szakember szavait, aki a későbbiekben is kemény szavakkal illette a cégvezetést, mondván, hogy elvesztegettek egy egész évtizedet. Spiech egyebek közt arra szólította fel a vállalat vezetését, hogy állítsa le a költséges F1-es programot, amely még mindig nem hozott értékelhető eredményeket, és az így felszabaduló erőforrásokat fordítsa a márka fejlesztésére.

A Mercedes valóban teret vesztett legnagyobb riválisaival, az Audival és a BMW-vel szemben a luxusautók piacán, bár az új, fronthajtású modellcsaládtól azt várják, hogy javít a helyzeten, és jelentősen növelheti az eladásokat. Emellett az elmúlt másfél évtized valóban nem sikerült valami jól: a Chrysler és a Mitsubishi felvásárlásából adódó lehetőségeket a Mercedes egyáltalán nem tudta kihasználni, és azóta sem talált igazán magára, bár a növekedés már érzékelhető. Ezzel együtt egyáltalán nem egyértelmű, hogy a megoldás épp a Formula 1-es csapat feloszlatása lenne, hisz egy ilyen program eredményessé tételéhez általában öt-hat év kell – a Mercedes gyári istállója viszont csupán két éve működik jelen formájában.

A részvényesek nyomásgyakorlása persze sok esetben bizonyult már döntőnek, így elképzelhető, hogy Speich beszéde hatással lesz a Mercedes vezetőségének döntéseire is.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

fékbetét készlet, tárcsafék
MERCEDES-BENZ E-CLASS E 350 CGI lépcsőshátú 2009-2011
10744 Ft
váltóolaj| Olaj, automatikus váltó
MERCEDES-BENZ S-CLASS S 63 AMG lépcsőshátú 2006-2013
4294 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

The first, the last
When it was launched in 1982 it stood out like a sore thumb amongst the cars of its day in the parking lots of Europe. The looks were very modern, but the mechanics were on the level of radial engines and wooden propellers.