A Mercedes elpazarolt egy évtizedet?

2012.04.12. 06:03 - Hírszerkesztő

A Daimler AG. éves közgyűlésén szólalt fel Ingo Speich, a vállalat egyik részvényesének képviselője. Az Union Investment nevű cég nevében beszélt ugyan, de állítólag vastaps követte szavait.

Mindez azért érdekes, mert úgy tűnik, Speich csak megfogalmazta azokat az aggályokat, amelyek a többi tulajdonos fejében is megfordultak. „A Mercedes már nem a prémium-szektor mércéje, mint korábban volt.” – idézi a Die Presse a befektetési szakember szavait, aki a későbbiekben is kemény szavakkal illette a cégvezetést, mondván, hogy elvesztegettek egy egész évtizedet. Spiech egyebek közt arra szólította fel a vállalat vezetését, hogy állítsa le a költséges F1-es programot, amely még mindig nem hozott értékelhető eredményeket, és az így felszabaduló erőforrásokat fordítsa a márka fejlesztésére.

A Mercedes valóban teret vesztett legnagyobb riválisaival, az Audival és a BMW-vel szemben a luxusautók piacán, bár az új, fronthajtású modellcsaládtól azt várják, hogy javít a helyzeten, és jelentősen növelheti az eladásokat. Emellett az elmúlt másfél évtized valóban nem sikerült valami jól: a Chrysler és a Mitsubishi felvásárlásából adódó lehetőségeket a Mercedes egyáltalán nem tudta kihasználni, és azóta sem talált igazán magára, bár a növekedés már érzékelhető. Ezzel együtt egyáltalán nem egyértelmű, hogy a megoldás épp a Formula 1-es csapat feloszlatása lenne, hisz egy ilyen program eredményessé tételéhez általában öt-hat év kell – a Mercedes gyári istállója viszont csupán két éve működik jelen formájában.

A részvényesek nyomásgyakorlása persze sok esetben bizonyult már döntőnek, így elképzelhető, hogy Speich beszéde hatással lesz a Mercedes vezetőségének döntéseire is.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

Well, it’s better than walking…
Today, this is about the lowest entry point to becoming a car owner in any part of the world – if they sold it there. As a result, horror is lurking behind every panel. But is also has a charm, believe it or not.