Numero 9: modern luxus Franciaországból

2012.04.13. 11:52 - Hírszerkesztő

A 30-as évekbeli Traction Avant óta szinte minden évtizedben akadt olyan Citroen, amellyel a gyártó megpróbált túllépni a nagykocsik megszokott korlátain. Elsőkerék-hajtással, légrugózással, vagy csupán szokatlan formával, de mindig változatosabbá tették valahogy a kategóriát. A Numero 9 tanulmány – amely bevallottan a DS9 előképe – ezt a hagyományt igyekszik folytatni.

A Citroen kifejezetten óvatos: a Numero 9 még csak tanulmányautó, pedig láthatóan nem választja el sok a majdani sorozatgyártmánytól. A végleges típuson talán kevesebb lesz a króm, és kisebbek lesznek a felnik, de forma elég kiforrottnak hat. Érdekes, hogy a Citroen ezúttal csapott hátú, ötajtós géppel próbálkozik a luxusautók között, ahol amúgy a négyajtós szedánoké a főszerep. A karosszéria formáján kívül az autó hajtáslánca igazán érdekes: 1,6 literes turbómotor került az orrba, amely a méretéhez képest meglepően nagy teljesítményű, 225 lóerős, és az első kerekeket hajtja, míg hátulra 70 lóerős villanymotort szereltek. Így a két motor együtt 5,4 másodperc alatt gyorsíthatja az autót 100 km/h-ra, és a Numero 9 elérheti a 244 km/h-t, viszont akár 50 km-t is megtehet tisztán elektromos üzemben.

Az ilyen típusú hibrid hajtásrendszereknél az átlagos fogyasztás elég nehezen értelmezhető fogalom, de a gyáriak 1,7 literes átlagról beszélnek 100 km-en, és 39 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásról. Ezek az értékek alighanem úgy értendők, ha az akkumulátor a mérés kezdetén teljesen fel van töltve, de még így is elég vonzó az érték, hiszen azt feltételezi, hogy az akku lemerülését követő 50 kilométer megtételéhez elég 1,7 liter benzin.

Ha minden a tervek szerint alakul, és a közönség jól reagál a Numero 9-re, akkor már 2013-ban gyártásba kerülhet a szériaváltozat DS9 néven. E típus nyugdíjba küldheti a hatalmas és látványos, de nem kiemelkedően sikeres C6-ost.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

érzékelő, vezérműtengely pozíció
SUZUKI JIMNY 1.5 DDiS 4x4 zárt terepjáró 2005-2013
17282 Ft
féktárcsa
SUZUKI SX4 1.6 VVT 4x4 Ferdehátú 2006-2013
12890 Ft
gyújtógyertya
SUZUKI SAMURAI 1.0 Összkerékhajtás zárt terepjáró 1988-2004
830 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Possibly the most durable family car
This is one of the most highly sought after used cars around and not without a reason. The first generation Ford Focus is just about your perfect choice for a few thousand Euros. There is only one rule of the thumb: steer clear of TDCI diesels – like the one we are reviewing here.