Megérkezett a legkisebb BMW kombi

2012.05.14. 14:51 - Hírszerkesztő

Volt idő, amikor a BMW kombikban szinte kevesebb hely volt, mint négyajtós megfelelőikben, legalábbis látszatra. Ennek azonban vége: itt is győzött a verseny, egy használhatatlan kombi ma már luxus lenne, hisz az Audi A4-es és a Mercedes C osztály is jó nagy csomagtartót kínál.

Talán ezért is különbözik a 3-as szedán és Touring ilyen jelentősen egymástól. Nem csak a két modellváltozat fara tér el egymástól, de méretben sem egyformák. A puttonyos 3-as kerek öt centivel hosszabb, a teljes autó pedig 9,7 centivel nyúlt meg. Növekedett még a magasság egy centivel, valamint az első és a hátsó nyomtáv 3,7 illetve 4,7 centivel. Mindezt részint annak érdekében, hogy kialakíthassák a 495 literes csomagteret, amely az A4-esét 5, a C osztályét 10 literrel haladja meg térfogatban. Ismét egy terület, ahol indulhat az értelmetlen verseny a prémium-gyártók között. A BMW persze lehajtott hátsó üléssel is több csomagot vihet, mint a konkurencia – pontosan 1,5 köbméternyit.

Úgy tűnik, a tervezők elsősorban a méretekre koncentráltak, hiszen a 3-as Touring format szempontból a világon semmiféle újdonságot nem mutat. Mintha elfogyott volna a humán fantázia, így betették volna az 5-ös Touring hátulját és a 3-as szedén elejét a paraméteres tervezőgépbe, és ezt köpte volna ki. Szinte ugyanaz a hátsó lámpák és ablakok formája is, csak az arányok nem stimmelnek teljesen. Ez a konfliktuskerülő hozzáállás persze a Bangle-korszak lezárulta óta jellemzi a BMW-t, így nem is nagyon csodálkozunk rajta, bár néha talán jót tenne egy-egy eredeti ötlet.

A Touring motorválaszték tekintetében nem igazán különbözik a 3-as szedántól, bár eleinte meglehetősen korlátozott lesz a választék. Háromféle motorral kezdik a gyártást. A 328i kétliteres, 245 lóerős négyhengeres turbómotorral az egyetlen benzines szerepét tölti be, valamint jön a 320d 184 lóerős kétliteres dízelmotorral, és a 330d, amelybe már a háromliteres sorhatos dízelt szerelik 258 lóerővel. Lesznek persze flottás felhasználóknak szánt négyhengeres alapváltozatok is – a 320i, a 318d és a 316d Touring – de ezeket csak szeptemberben mutatják be – és persze várható egy 300 lóerő feletti csúcsváltozat bemutatása is. Az összes motorhoz hatfokozatú, manuális vagy automata váltót párosítanak.

A BMW az új 3-as Touringot fokozatosan vezeti be a nagyobb piacokon. Európa viszonylag elöl áll a sorban, így mifelénk még az idén megjelenik a kombi, míg a távolabbi vidékeken – Kínában és Észak-Amerikában – csak 2013-ban érkezik.


h i r d e t é s

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

I’m in love with my car
Totalcar’s TrackDay, during which the Hungaroring was open to car enthusiasts for two days, made me fall in love with my car all over again.