Astra: több ízlés, több erő

2012.06.15. 20:49

Három év után változtat az ötajtós és kombi Astrákon az Opel – így talán növelhetik az eladásokat, és persze stílusban is szinkronba hozhatják a két régebbi változatot a háromajtós GTC-vel és a napokban leleplezett szedánnal.

A módosítások első ránézésre nem feltűnőek, inkább csak tudat alatt érzékeljük, hogy valami eltér a megszokott Astra-képtől. Nem is csoda, az autó külseje csupán olyan jelentéktelen apróságokban változott, mint az átszabott hűtőmaszk kevesebb krómmal, vagy a lámpák belső kialakítása. A kevesebb króm egyébként kifejezetten jót tesz az Astrának, legalábbis mi valamivel ízlésesebbnek érezzük így. Ezen felül csak a rendelhető színválasztékon, és a felnik kialakításán módosítottak.

A motorválasztékban két újdonság található. Az egyik az Insigniából már ismert biturbó-dízel kétliteres, amely a maga 195 lóerejével és 400 Nm-es csúcsnyomatékával kifejezetten fürgévé teheti a kompakt Opelt. A másik módosítás az 1,4 literes turbómotort érinti. Bár a 140 lóerőnyi állandó teljesítmény maradt, a motor elektronikáját kiegészítették ideiglenes teljesítménynövelő funkcióval, amely padlógáznál néhány másodpercre 10%-kal növeli a motor teljesítményét és nyomatékát, így elsősorban előzésnél jelent némi előnyt a korábbi változathoz képest.

Az ötajtós és a kombi átdolgozásával elérték, hogy a teljes Astra kínálatra rákerülhessen az új címke, bár a modellváltástól még nagyon messze van az Opel. A jelenlegi Astra kínálat 2015-ig biztosan piacon marad, és egyes változatok jó eséllyel utána is évekig kaphatók lesznek. A jövőben azonban további változtatásokra lehet számítani, hisz az Opel a közeljövőben lecseréli kisebb benzin- és dízelmotorjait egy vadiúj motorcsaládra.