GWA Mercedes és Ferrari: mesteri szentségtörés
Az igazi öregautó-megszállottak hörögve kapkodnának levegőért a látványtól, pedig a Gullwing America Mercedese és Ferrarija a maga módján igazi műremek. Az amerikai cég persze nem az eredeti oldtimereket építi át, ahogy első pillantásra tűnik - sokkal inkább újrateremti a legendás autókat, de már korszerű formában.
Ezúttal két autót mutattak meg egyszerre, a legendás, de egyben baleseteiről hírhedté vált Carrera Panamericana verseny emlékére. Mindkét autó eredetijével megnyerték a versenyt annak idején, a 300 SL és a Ferrari 340 Mexico azonban mára elérhetetlen ritkasággá vált. A GWA ezért modern alkatrészekből alkotta újra mindkettőt.
A Ferrari 340 M/C a Mexico karosszériaformáját örökölte, de jóval szélesebb és alacsonyabb az eredetijénél. A kézzel gyártott karosszéria alatt merev csőváz található, ebbe került egy Ferrari 456 M hajtáslánca. Az 5,5 literes motor új befecskendezőt, illetve szívó- és kipufogórendszert kapott. Hogy mindez mire elég, nem tudjuk, de az eredeti F116C jelű Ferrari motor 436 lóerejénél nyilván több jön ki ebből a V12-esből.
A másik autó legalább ugyanekkora legenda, ha nem nagyobb – a GWA eredetileg e típus, a sirályszárnyas Mercedes 300 SL feltámasztására alakult. A techinka itt is ugyanaz: a héj az 50-es évek szupersportkocsiját mintázza, de a felszín alatt évtizedekkel későbbi technika lapul. Itt az AMG 6,2 literes V8-as motorjának egy változatát alkalmazták, amely gyári kivitelben maximum 575 lóerős, bár valószínűbb, hogy itt egy gyakoribb, 500-520 lóerő körüli teljesítményű változatot használtak.
A két autót egyértelműen a GWA mozgó reklámnak szánja: készítettek hozzá egy Mercedes kamiont is, amelybe mindkét autó elfér. A cél az lenne, hogy felfuttassák az üzletet, ezért olyan helyekre igyekeznek eljuttatni a két retró-sportkocsit, ahol nagy mennyiségben fordulnak elő megszállott autórajongók. Ezért az autószalonokon kívül F1-es versenyek helyszínein haknizik majd a két modern klasszikus.