A garanciahosszabbítást kínáló cégek adatbázisa valódi aranybánya a top tízes listák rajongóinak. Ezúttal az angol Warranty Direct adott ki egy kivonatot a statisztikájukból, amely kizárólag a motorok meghibásodásával foglalkozik.
Mint minden statisztikát, ezt is óvatosan kell kezelni, hiszen súlyosságától függetlenül mindenféle motorhibát számol a lista, mégis jó néhány váratlan eredményt találhatunk az 50 ezer angol garanciaszerződés alapján készült tanulmányban. A legmegbízhatatlanabb motorok ezek szerint az MG Rover termékei, 13-ból egy meghibásodással - eddig nincs meglepetés -, de a következő az Audi, ahol 27-ből egy motorral akadt probléma. A legmegbízhatatlanabbak dobogóján harmadik a BMW csoporthoz tartozó Mini, 40-ből egy hibával, de az anyavállalat sem sokkal jobb: 45-ből egy motornál kellett igénybe venni a garanciahosszabbítást, ami a feketelista hetedik helyét jelenti.
Motorok megbízhatósága: a tíz legrosszabb gyártó | ||
gyártó | meghibásodási arány | |
1 | MG Rover | 7,88% |
2 | Audi | 3,71% |
3 | Mini | 2,51% |
4 | Saab | 2,49% |
5 | Opel | 2,46% |
6 | Peugeot | 2,26% |
7 | BMW | 2,20% |
8 | Renault | 2,13% |
9 | Volkswagen | 1,91% |
10 | Mitsubishi | 1,70% |
A japán gyártók jó hírnevét látványosan alátámasztja a tanulmány: a legmegbízhatóbbak élmezőnyét toronymagasan vezeti a Honda, 344-ből egy motorproblémával, ami azt jelenti, hogy több mint tízszer kisebb az esély arra, hogy egy Honda motorja letérdeljen, mint egy Audié. Második a Toyota, ahol 171-ből egy meghibásodást jegyeztek fel, harmadik némi meglepetésre a Mercedes-Benz, 119-ből egy hibával.
Motorok megbízhatósága: a tíz legjobb gyártó | ||
gyártó | meghibásodási arány | |
1 | Honda | 0,29% |
2 | Toyota | 0,58% |
3 | Mercedes-Benz | 0,84% |
4 | Volvo | 0,90% |
5 | Jaguar | 0,98% |
6 | Lexus | 0,99% |
7 | Fiat | 1,17% |
8 | Ford | 1,25% |
9 | Nissan | 1,32% |
10 | Land Rover | 1,38% |
Bár készpénznek nem vehetjük a briteknél készült felmérést, némi magyarázatot azért ad arra a nálunk is tapasztalható jelenségre, hogy a Hondák, Toyoták ára használtan sokszor megmagyarázhatatlanul magas. A használt piac pedig kegyetlenül áraz: hiába vehetjük meg olcsón a megfáradt prémium autókat, később a fenntartásnál jó eséllyel meg kell fizetni a luxus felárát.