Top tíz: a legmegbízhatatlanabb motorok

2013.01.23. 12:36

A garanciahosszabbítást kínáló cégek adatbázisa valódi aranybánya a top tízes listák rajongóinak. Ezúttal az angol Warranty Direct adott ki egy kivonatot a statisztikájukból, amely kizárólag a motorok meghibásodásával foglalkozik.

Mint minden statisztikát, ezt is óvatosan kell kezelni, hiszen súlyosságától függetlenül mindenféle motorhibát számol a lista, mégis jó néhány váratlan eredményt találhatunk az 50 ezer angol garanciaszerződés alapján készült tanulmányban. A legmegbízhatatlanabb motorok ezek szerint az MG Rover termékei, 13-ból egy meghibásodással - eddig nincs meglepetés -, de a következő az Audi, ahol 27-ből egy motorral akadt probléma. A legmegbízhatatlanabbak dobogóján harmadik a BMW csoporthoz tartozó Mini, 40-ből egy hibával, de az anyavállalat sem sokkal jobb: 45-ből egy motornál kellett igénybe venni a garanciahosszabbítást, ami a feketelista hetedik helyét jelenti.

Motorok megbízhatósága: a tíz legrosszabb gyártó
     
  gyártó meghibásodási arány
1 MG Rover 7,88%
2 Audi 3,71%
3 Mini 2,51%
4 Saab 2,49%
5 Opel 2,46%
6 Peugeot 2,26%
7 BMW 2,20%
8 Renault 2,13%
9 Volkswagen 1,91%
10 Mitsubishi 1,70%

A japán gyártók jó hírnevét látványosan alátámasztja a tanulmány: a legmegbízhatóbbak élmezőnyét toronymagasan vezeti a Honda, 344-ből egy motorproblémával, ami azt jelenti, hogy több mint tízszer kisebb az esély arra, hogy egy Honda motorja letérdeljen, mint egy Audié. Második a Toyota, ahol 171-ből egy meghibásodást jegyeztek fel, harmadik némi meglepetésre a Mercedes-Benz, 119-ből egy hibával.

Motorok megbízhatósága: a tíz legjobb gyártó
     
  gyártó meghibásodási arány
1 Honda 0,29%
2 Toyota 0,58%
3 Mercedes-Benz 0,84%
4 Volvo 0,90%
5 Jaguar 0,98%
6 Lexus 0,99%
7 Fiat 1,17%
8 Ford 1,25%
9 Nissan 1,32%
10 Land Rover 1,38%

Bár készpénznek nem vehetjük a briteknél készült felmérést, némi magyarázatot azért ad arra a nálunk is tapasztalható jelenségre, hogy a Hondák, Toyoták ára használtan sokszor megmagyarázhatatlanul magas. A használt piac pedig kegyetlenül áraz: hiába vehetjük meg olcsón a megfáradt prémium autókat, később a fenntartásnál jó eséllyel meg kell fizetni a luxus felárát.