A Toyota újra a csúcson

2013.01.29. 11:05

Már évek óta folyik a harc a legnagyobb autógyártó címért a Toyota és a General Motors között, csakhogy most már a Volkswagen is felzárkózott az amerikai és a japán óriáshoz.

A Toyota az elmúlt évben jelentősen növelte az eladásait: 23%-kal több autót értékesített a cégcsoport, mint egy évvel korábban, ami összesen 9,75 millió járművet jelent. Ebbe persze beleszámít a Hino teherautó- és autóbusz-gyár, illetve a Daihatsu eredménye is, de a konkurencia is ugyanígy számol. A GM a második helyre csúszott, de a lemaradása nem nagy: 9,29 millió járművet adott el a cég, ám nem ez az igazi meglepetés. Agresszív kínai és észak-amerikai terjeszkedésének köszönhetően a Volkswagen 2012-ben már 9,07 millió autót adott el, és ha ilyen ütemben növekszik a cég tovább, akkor jó esélye van rá, hogy néhány éven belül megelőzze a konkurenciát, már ami az eladásokat illeti.

A japán gyártó az idei évben további növekedésre számít: 9,91 millió autót terveznek eladni. Elsősorban Kínában és Észak-Amerikában számítanak kereslet-élénkülésre, amire a jen gyengülésével és a kínai-japán konfliktus rendeződésével van is esélyük. A Toyota külön szerencséje, hogy Európában nem volt különösebben erős, így a kontinens autóeladási válsága sem érinti a japánokat komolyabban.