Kiszivárgott az ötajtós 3-as BMW

2013.02.06. 11:47

A szedánnal az a baj, hogy ha nagy is a csomagtere, nem elég rugalmas, nem tehetünk bele kerékpárt, sem hosszabb lapra szerelt bútort. A kombi – vagy BMW-éknél Touring – formáját viszont nem mindenki szereti. A megoldás évtizedek óta létezik, de a BMW-nél ez csupán a második ötajtós a kínálatban – és az első nem nevezhető épp telitalálatnak.

Az 5-ös GT, amely lényegében egy magasabb, ferde hátú 7-es, hatalmas, drága, és híján van a BMW-kre amúgy jellemző sportos karakternek. Nem is kapkodnak utána igazán, de úgy néz ki, a BMW tervezői tanultak a leckéből. A 3-as GT sokkal karcsúbb jelenség, még azzal együtt is, hogy a tető hosszan hátranyúló íve miatt a formaterv itt is egy kissé farnehéznek látszik. Erről a modellről valamivel könnyebb elképzelni, hogy népszerű lesz, és ez nem csak a jobban sikerült formának köszönhető. A 3-as sorozat megfizethetőbb, és valószínűleg többen használnák egyetlen, családi autónak, ahol az ötajtós célszerűsége valódi előny – ugyanez a tulajdonság két számmal nagyobb méretben kevésbé érdekes a lehetséges vásárlók számára.

Műszaki szempontból persze nem várható lényeges változás: a BMW szabványosítási törekvései miatt csak 2 literes négyhengeres és 3 literes soros hatos turbó motorokat alkalmaznak majd benne. A benzinesek teljesítménye 184 és 306, a dízelek 143 és 258 közé esik majd, és hatfokozatú kézi, vagy nyolcsebességes ZF automata váltóval párosíthatják ezeket. Nem kizárt, hogy már ebben a típusváltozatban megjelenik az 1,5 literes, háromhengeres benzines turbómotor is.

A leglényegesebb kérdésekre, azaz hogy a 3-as GT mekkora csomagteret kínál majd, és azt hogyan lehet majd variálni, valószínűleg csak a hivatalos bemutató idején kaphatunk választ. Erre pedig a márciusi Genfi Autószalonon kerülhet sor.